נאונטולוגיה

שימוש ב- SSRIs בזמן ההריון יכול להביא לתסמיני גמילה ביילוד (Lancet)

במחקר חדש עולה, כי שימוש בתרופות ממשפחת Selective serotonin reuptake inhibitors (SSRIs) בזמן ההריון, יכול להביא לתסמיני גמילה ביילוד. לפי החוקרים, ידוע כי ל- SSRIs ישנם תסמיני גמילה. ביילודים התסמינים כוללים התכווצויות, רוגזנות, בכי חריג ורעד.

החוקרים אספו נתונים ממאגרי חולים, על מנת לזהות יילודים שסבלו מתסמינים המתאימים לגמילה מ- SSRIs ולהתאים אותם לטיפול התרופתי שקיבלו האימהות בזמן ההריון.

החוקרים מצאו 93 מקרים בהם יש חשד כי יילוד סבל מתסמונת גמילה מ- SSRIs. מבין 93 המקרים, 64 היו קשורים בפרוקסטין (SEROXAT), 14 בפלואוקסטין (PROZAC), 9 בסרטרלין (LUSTRAL) ו- 7 בציטלופרם (CIPRAMIL).

לפי החוקרים, ייתכן וישנה בעיה גדולה יותר של תסמיני גמילה, כאשר מדובר בפרוקסטין. הם ממליצים לא לטפל בפרוקסטין בזמן ההריון, ובאין בררה לטפל במינון הנמוך ביותר. לגבי התרופות האחרות, החוקרים ממליצים לנטר את השימוש בהם בצורה צמודה בזמן ההריון, ולדווח על כל מקרה חדש בו ייתכן ונמצאו תסמיני גמילה ביילוד.

במאמר מערכת מצורף, המחבר טוען כי ייתכן והבעיה אינה קשורה רק בפרוקסטין, והיא כוללת את כל התרופות ממשפחת ה- SSRIs. המחבר מוסיף, כי ייתכן וממצאי המחקר מרמזים על סוף ההגמוניה של ה- SSRIs שהיתה בעשור החולף.

Lancet. 2005;365:482-487

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה