נאונטולוגיה

חיידקי MRSA עלולים לעבור בחלב אם

אפידמיולוגיים זיהו את חלב האם כמקור להעברת זיהומי חיידקי Staphylococcus aureus עמידים ל-methicillin (הם MRSA) בשתי התפרצויות MRSA ביחידות לטיפול נמרץ ילודים (NICUs).

ד”ר Terashita תארה את המקרים בועידה המדעית אודות תרופות אנטי-מיקרוביאליות וכמותרפיות (ICAAC), מפגש של החברה האמריקאית למיקרוביולוגיה.

היא מסבירה כי ילודים ב-NICU מהווים אוכלוסיה רגישה וכי התפרצויות MRSA שכיחות ב-NICU ועד כה נחשב שדרך ההדבקה העיקרית בין בני אדם נעשית באמצעות מגע ידיים.

מוקדם יותר השנה, בדקו החוקרים שתי התפרצויות MRSA נפרדות ב-NICUs שכן הם חשדו בקיומה של העברה ורטיקלית דרך חלב האם. אחד המקרים התרחש באם בת 35 שנים שירדה רביעיית פגים. יום אחד לאחר הלידה, התפתחה באם דלקת שד והיא טופלה באמצעות dicloxacillin. החלב שנאסף ממנה שימש להאכלת כל ארבעת הילודים.

16 ימים לאחר הלידה, נפטר אחד הילודים בשל ספסיס שהתפתח מזיהום MRSA. בכל שלושת הילודים האחרים נמצאו תרביות MRSA בדגימות שנאספו מה-nasopharnynx. דגימות חלב קפואות שנאספו במהלך השבוע הראשון לאחר הלידה נמצאו חיוביות גם כן ל-MRSA.

בדיקת אלקטרופורזה בג’ל של זני ה-MRSA שבודדו מארבעת הילודים הראתה כי הם זהים.

דגימות פיקוח שנאספו ב-18 ילודים אחרים ב-NICU הביאו לגילוי תרבית MRSA נוספת – בילוד זכר שפיתח ספסיס בשל הזיהום בתוך 8 ימים לאחר הלידה. חלב שנאסף מאמו נמצא גם הוא חיובי ל-MRSA.

ד”ר Terashita מסבירה כי עדיין לא ברור מהו תפקידו של חלב האם בהעברת MRSA מהאם לילוד.

היא מוסיפה כי ב-NICU, יש לבדוק את גורמי הסיכון באם, כמו דלקת שד ופגעי עור, וכי על צוות ה-NICU לשקול את העמדת תרבית מחלב האם לפני האכלת התינוק ואת הפסקת השימוש בו במידה והוא נמצא חיובי ל-MRSA. היא מסכמת כי היגיינת ידיים טובה חשובה גם כן במניעת הפצת הזיהום לילודים אחרים.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה