נאונטולוגיה

חלב אם ניתן לאחסון במקרר עד יומיים (Arch Dis Child Fetal Neonatal)

במחקר חדש עולה, כי לא ניתן לאחסן חלב אם במקרר יותר מאשר יומיים. אחסון לתקופות ממושכות יותר, או בטמפ’ נמוכות יותר, מביא לאובדן של הפעילות האנטיאוקסידנטית.

לפי החוקרים, פגים נולדים ללא הגנות אנטיאוקסידנטיות. כאשר הם צורכים חלב אם, הם משפרים יכולות אלה, מה שיכול להסביר את ההגנה שחלב האם נותן כנגד התפתחות של necrotising enterocolitis ורטינופתיה של פגות.

לצורך המחקר, נלקחו 16 דוגמיות של חלב אם. חלק מהדוגמיות נבדקו ליכולת אנטיאוקסידטיבית כאשר הן טריות וחלק אחרי שהות ב- 20°C או ב- 4°C של 48 שעות ואחרי שהות של שבוע. היכולת האנטיאוקסידנטית נבדקה אל מול טרולוקס, נגזרת של ויטמין E שנחשב כאנטיאוקסידנט חזק.

נמצא כי הקפאה וקירור גורמים לנזק לפעילות האנטיאוקסידנטית, כאשר הקפאה גורמת לנזק רב יותר. נמצא גם כי אחרי שבוע יש נזק רב יותר מאשר אחרי 48 שעות.

כמו כן נמצא, כי אין הבדל ביכולת האנטיאוקסידנטית בחלב של אמהות לפגים, לבין חלב של אמהות ליילודים שנולדו בזמן. היה יתרון גדול לחלב אם על חלב מפורמולה.

לפי החוקרים, לחלב אם יש פעילות אנטיאוקסידנטית חשובה, שנפגעת אחרי קירור לזמן ארוך או הקפאה. לכן, הם ממליצים על מתן של חלב אם, אחרי לא יותר מיומיים של קירור.

Arch Dis Child Fetal Neonatal Ed. 2004;89:F518-F520

לידיעה המלאה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה