נאונטולוגיה

דימום ריאתי בתינוקות נמצא קשור למחלת דמם (MMWR)

מאמר שפורסם לאחרונה מעיד כי מקבץ מקרים של דימום ריאתי אקוטי אידיופתי (AIPH) בארבעה תינוקות באזור בוסטון עשוים להיות קשורים למחלת von Willebrand (מחלת vWD) בצרוף עם גורמים סביבתיים או זיהומיים.

אחד הכותבים, ד”ר Brown מסביר כי קשר זה הוביל את המרכזים לבקרת מחלות (CDC) לייעץ לרופאים לחשוב על מחלת דמם העלולה לעמוד בבסיסם של מקרי דימום ריאתי שהם נתקלים בהם, וראשית לשלול את הימצאותה.

המחלקה לבריאות הציבור במסצ’וסטס וה-CDC ביצעו חקירה מלאה של ארבעת המקרים של הפעוטות, שהיו בגילאי 28-77 ימים, והגיעו לשני בתי-חולים עם AIPH בין דצמבר 2002 ויוני 2003. החוקרים ראיינו את בני המשפחה בנוגע להיסטוריה הרפואית והחשיפה הסביבתית ואספו דגימות סביבתיות לבדיקת תרביות נבגי עובש ופטריות מבתי התינוקות החולים.

דגימות דם שנלקחו מהתינוקות חשפו כי שניים מהם סבלו מ-vWD ובאחד התקבלו תוצאות בדיקה גבוליות המעידות על אפשרות ל-vWD. בכל התינוקות הופיעו סימפטומים של מחלת דרכי האוויר העליונות פחות משבועיים לפני הופעת הדימום הריאתי.

החוקר מציין כי נראה ש-AIPH נגרם על-ידי ריבוי חשיפות. לדוגמא, ספירות נבגי הפטריות היו גבוהות בשניים מהבתים, ושיפוצים בשלושה מהבתים היו יכולים להגביר את חשיפת התינוקות לחומרים חלקיקיים באוויר.  חולה אחד נמצא שכוב על הספה כשפניו כלפי מטה כאשר הובחן לראשונה בדימום, דבר המעיד על חנק אקוטי שלא במתכוון.

אולם, לא נמצא אורגניזם פטרייתי או ויראלי או חשיפה סביבתית משותפת אחרת בכל ארבעת המקרים.

החוקר מסכם כי ה-CDC ימשים לחקור כאשר מקבץ מקרי AIPH יופיעף שכן מחלה זו עדיין מהווה תעלומה.

MMWR 2004;53:817-820.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה