נאונטולוגיה

קשר בין תגובה שמיעתית של גזע המוח לפני השחרור לבין פקטורים קליניים בילודים המצויים בסיכון גבוה

התפתחות הטיפולים התרופתיים הניתנים לילודים העלו את שיעור ההשרדות של תינוקות המאושפזים ביחידת הטיפול הנמרץ של ילודים (NICU). בחלק מהתינוקות יופיעו בעיות בריאותיות הכוללות הפרעות שמיעה ו/או בעיות בתפקוד גזע המוח, והם עלולים לחוות קשיים תקשורתיים וקוגנטיביים הקשורים להפרעות אלו ו/או התקפים חוזרים של הפסקת נשימה שידרשו טיפול או השגחה.

במחקר זה, מדדו החוקרים את ערך הסף הממוצע ואת זמן האחזור הממוצע של אינטר-פיק ה-I-V ב-56 תינוקות המצויים בסיכון גבוה וב-30 נבדקי ביקורת בריאים שעמדו להשתחרר מיחידות ה-NICU. החוקרים בדקו רטרוספקטיבית האם נתוני תגובת השמע של גזע המוח (ABR) לפני השחרור, שנראית קשורה לכמה גורמים קליניים המשפיעים על הילודים, שימושיים בגילוי הפרעות שמיעה ו/או בעיות בתיפקוד גזע המוח תוך חקירת 6 גורמים קליניים שונים.

התוצאות מראות כי גורמי הסיכון החיוביים לבעיות שמיעה בתינוקות שעומדים להשתחרר מיחידות ה-NICU הם: קבלת איוורור מכני (כולל מקרים של תקופה קצרה מיום אחד), ומתן של 5 סוגי אנטיביוטיקה שונים ומעלה, בייחוד בתינוקות בעלי משקל לידה נמוך במיוחד (ELBW). תוצאה אחרת מעידה כי בתינוקות הבוגרים המצויים בסיכון גבוה מצוי גורם סיכון משמעותי לבעיות בתיפקוד גזע המוח.

ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות הביצועים בבדיקות ה-ABR בילודים המצויים בסיכון גבוה, אפילו בתינוקות העומדים להשתחרר מיחידת ה-NICU. בדיקות ה-ABR חשובות במיוחד במקרים של תינוקות הנכללים בקבוצת -ELBW או בתינוקות בוגרים שקיבלו איוורור מכני או 5 סוגי אנטיביוטיקה שונים ומעלה.

Pediatrics International: 46 : 3 ; 255 

לתקציר הידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה