טכנולוגיות רפואיות

טרומבקטומיה פחות יעילה בשבץ עם ליבה רחבה (ESOC)

שבץ מוחי
מחקר חדש שהוצג ב- European Stroke Organization Conference מציע כי מטופלים עם שבץ עם הנפח הגדול ביותר של פגיעה ברקמה מרוויחים פחות מטרומבקטומיה

למרות שהוכח כי טרומבקטומיה מועילה חולים עם ליבה רחבה, מחקר חדש שהוצג ב- European Stroke Organization Conference מציע כי מטופלים עם שבץ עם הנפח הגדול ביותר של פגיעה ברקמה מרוויחים פחות מטרומבקטומיה.

ניסוי SELECT2 מבוקר שנערך לאחרונה הראה כי חולים עם שבץ איסכמי עם ליבה רחבה, ירוויחו יותר עם טיפול בטרומבקטומיה בהשוואה לניהול רפואי. כעת, ניתוח משני של הנתונים מראה כי אצל חולים עם היפודנסיות משמעותית של 26 מ”ל ומעלה בתוך הפגיעות האיסכמיות שלהם – המצביע על פגיעה מתקדמת יותר ברקמה – היתרון של טרומבקטומיה פחות בטוח והסיכון ל-hemicraniectomy עולה.

הניתוח כלל שימוש בנתוני דימות ותוצאות מ-322 חולים עם שבץ איסכמי עם ליבה רחבה שנכללו בניסוי, כדי לבדוק האם היפודנסיות משמעותית משנה את השפעת הטרומבקטומיה. התוצאות הראו כי ככל שנפח ההיפודנסיות החמורה עלה, כך ירדו הסיכויים לתוצאה חיובית עם טיפול אנדו-וסקולרי. בנפח של 26 מ”ל ומעלה של היפודנסיות משמעותית, טרומבקטומיה לא נקשרה לתוצאה חיובית לעומת ניהול רפואי.

בנוסף, חולים עם נפחים גבוהים יותר של היפודנסיות חמורה היו בסבירות גבוהה יותר לעבור hemicraniectomy דקומפרסיבית אם עברו טיפול אנדו-וסקולרי. לעומת זאת, אצל אלה עם נפחים נמוכים יותר של היפודנסיות חמורה, שיעורי הhemicraniectomy הדקומפרסיבית היו דומים בקבוצות הטיפול האנדו-וסקולרי והרפואי.

לכתבה ב-medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה