טכנולוגיות רפואיות

משחק טטריס עשוי למנוע PTSD לאחר אירוע טראומטי (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APA)

משחק טטריס בתוך 72 שעות מאירוע טראומטי עשוי להפחית את שכיחות זיכרונות חודרניים למשך עד חמישה שבועות, כך עולה מנתונים חדשים שהוצגו כפוסטר במהלך הכנס השנתי מטעם ה-American Psychiatric Association.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אין נתונים רבים אודות אפשרויות התערבות לאחר-חשיפה למניעת תסמונת דחק בתר חבלתית (או Posttraumatic Stress Disorder), מאחר וכ-85% מאלו הנחשפים לגורם העלול להביא להפרעת החרדה לעולם לא יפתחו אותה. לכן, לא ידוע מי החולים אשר יפתחו PTSD ובאילו מקרים נדרשת התערבות דוגמת מורפין או בנזודיאזפינים במטרה לסייע לשכוח את האירוע. מנגד, משחק טטריס הינה התערבות שפירה לחלוטין.

החוקרים בחנו את הנתונים בספרות הרפואית אודות שימוש בטטריס למניעת PTSD במטרה לקבוע את ההשפעות של התערבות זו על התוצאות לאחר אירוע טראומטי.

בקרב חולים שפנו לחדרי מיון לאחר חשיפה לתאונת דרכים, אלו ששיחקו טטריס במשך 20 דקות דיווחו על פחות זיכרונות חודרניים בתוך שבוע, בהשוואה לאלו שלא שיחקו טטריס.

מחקר משנת 2021 התבסס על מחקר קודם והממצאים העידו כי בקרב משתתפים ששיחקו טטריס שיעור הזיכרונות החודרניים היה קטן ב-3.52 בממוצע, בתוך שבוע מפניה לחדר מיון, בהשוואה לשיעור המדווח באלו שלא שיחקו טטריס (ממוצע, 3.85 לעומת 7.37, בהתאמה).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מציעים כי משחק טטריס לאחר אירוע טראומטי עשויה להפחית את היארעות זיכרונות חודרניים. עם זאת, דרושים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את ההשפעה של משחקים אלו על התפתחות PTSD.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-APA

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה