טכנולוגיות רפואיות

גריית חוט השדרה לא מפחיתה את הצורך בטיפול נוגד כאב (JAMA Neurology)

מחקר חדש הראה כי גריית חוט השדרה (SCM - Spinal cord stimulation) אינה קשורה בהפחתת שימוש באופיואידים או טיפול נוגד כאב

מחקר חדש הראה כי גריית חוט השדרה (SCM – Spinal cord stimulation) אינה קשורה בהפחתת שימוש באופיואידים או טיפול נוגד כאב אחר, אך היא קשורה לעלויות גבוהות יותר ולסיבוכים.

המחקר פורסם בכת העת JAMA Neurology ב-28 בנובמבר 2022.

המחקר כלל מעל 7,500 אנשים שסבלו מתסמונות כאב שונות וקיבלו SCM או טיפול רפואי אחר. במהלך השנה הראשונה, בקרב החולים שטופלו ב-SCM היה שימוש מוגבר באופיואידים לטווח ארוך, אך עם זאת הייתה נטייה פחותה לפעולות אחרות כגון זריקות קורטיקוסטרואידים, אבלציה וניתוחי עמוד השדרה. במהלך השנה השנייה, לא היה הבדל בין הקבוצות בשימוש באופיואידים או בפרוצדורות ותרופות אחרות. בנוסף, במהלך המחקר שנמשך שנתיים, כמעט 20% מהמטופלים ב-SCM חוו סיבוכים ו/או נזקקו לתיקון או הסרה של המכשיר.

כמו כן, עלויות הטיפול הכוללות בשנה הראשונה היו גבוהות ב-39,000 דולר בקרב הקבוצה שטופלה ב-SCM, אם כי העלויות היו דומות בין הקבוצות בשנה השנייה.

החוקר הראשי ד”ר סאנקט דרובה, בית הספר לרפואה באוניברסיטת קליפורניה, סן פרנסיסקו אמר כי “המשמעות הקלינית העיקרית היא שיש להשתמש בטיפול שאינו תרופתי כטיפול קו ראשון בכאב, ובחוסר הצלחה יש לבחור בקפידה טיפולים תרופתיים ובמקביל לבחון טיפול בהפרעות נוספות כגון חרדה ודיכאון”. הוא הוסיף, “אני חושב שהממצאים מראים ש-SCM אינו יעיל בהפחתת כאב ברמה מספקת כדי שהמטופלים יפחיתו את השימוש באופיואידים”.

לכתבה ב-Medscape

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה