טכנולוגיות רפואיות

מנתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית עולה כי קרוב למחצית מהחולים המאושפזים עם COVID-19 קיבלו מנת חיסון שלישית כנגד קורונה (מתוך נתוני ה-CDC)

קורונה

קרוב למחצית מהחולים שאושפזו עם COVID-19 במהלך האביב השלימו את מנות החיסון המומלצות וקיבלו מנה שלישית או מנת דחף, כך עולה מנתוני המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (Centers for Disease Control and Prevention) בארצות הברית.

בקרב מבוגרים לא-מחוסנים קיים סיכון גבוה פי 3.4 לאשפוז עם COVID-19, בהשוואה לאלו שלא חוסנו כנגד הנגיף.

בדו”ח מטעם ה-CDC נלקחו בחשבון מספר האשפוזים בין 20 במרץ ועד 31 במאי, כאשר אומיקרון BA.2 היה הווריאנט הדומיננטי. החוקרים מצאו כי 39.1% מהחולים קיבלו סדרת חיסונים ראשונית ולפחות מנת דחף אחת או מנה נוספת; 5% היו מחוסנים באופן מלא עם שתי מנות דחף.

המומחים קוראים למבוגרים להקפיד על המלצות החיסונים כנגד COVID-19, כולל מנות הדחף המומלצות. אמצעים לא-תרופתיים ותרופתיים רבים משמשים להגנה על מטופלים בסיכון גבוה להתפתחות מחלה חמורה על-רקע נגיף הקורונה, ללא תלות במצב החיסוני של המטופלים.

מבוגרים בגילאים מתקדמים וחולים עם מחלות כרוניות שנדבקו בנגיף הקורונה מצויים בסיכון גבוה יותר לאשפוז.

מהמחקר עולה עוד כי שיעור האשפוזים בקרב מבוגרים מעל גיל 65 שנים עלה בהיקף של פי שלוש במהלך תקופת המחקר. השיעורים בקרב צעירים מתחת לגיל 65 שנים עלו פי 1.7 במהלך אותה תקופה.

מתוך נתוני ה-CDC

 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה