טכנולוגיות רפואיות

גורמי סיכון לפרוגנוזה שלילית לאחר ניתוח שאנט בחולים עם הידרוצפלוס אידיופטי בלחץ תקין (Sci Rep)

במאמר שפורסם בכתב העת Scientific Reports מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי יתר לחץ דם הינו גורם הסיכון הוסקולארי היחידי המנבא פרוגנוזה שלילית לאחר ניתוח שאנט בחולים עם הידרצפלוס אידיופטי עם לחץ תוך-מוחי תקין.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מספר גורמי סיכון וסקולאריים נקשרו בעבר עם הידרצפלוס אידיופטי עם לחץ תוך-מוחי תקין, אך עדיין לא ברור אם גורמי סיכון אלו מנבאים את התוצאות לאחר ניתוח שאנט. לאור זאת, הם ביקשו לבחון גורמי סיכון לפרוגנוזה שלילית לאחר ניתוח שאנט בחולים אלו.

מדגם המחקר כלל 158 חולים עם הידרצפלוס אידיופטי עם לחץ תוך-מוחי תקין והחוקרים בחנו את השכיחות של גורמי סיכון וסקולאריים ומדדים קליניים בקרב חולים עם תוצאות טובות וחולים עם תוצאות שליליות לאחר הניתוח במטרה לזהות גורמים לפרוגנוזה שלילית לאחר ניתוח שאנט.

מהנתונים עולה כי אבחנה של יתר לחץ דם, משך מחלה ארוך יותר, הפרעה חמורה יותר בתפקוד השתן ומדד Evan’s Index נמוך יותר ניבאו תוצאות שליליות לאחר ניתוח שאנט. בנוסף, יתר לחץ דם ומשך מחלה ארוך יותר זוהו גם כגורמים מנבאים בחולים עם הליכה עצמאית ומדד Evan’s Index נמוך יותר היה המנבא היחיד בחולים שנדרשו לסיוע בהליכה או לא יכלו ללכת.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את ההשפעה של יתר לחץ דם על תסמינים בלתי-הפיכים לאחר הכנסת שאנט.

 

Sci Rep. 2022 Aug 17

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה