טכנולוגיות רפואיות

חולה מס’ 16 בוירוס הקורונה בישראל, עשרות אלפים בבידוד ביתי, ה-WHO מעדכן את שיעור התמותה ל-3.4%

משרד הבריאות מדווח על החולה מס’ 16 בנגיף הקורונה. החולה מאושפז בבידוד בפוריה. בהמשך יפרסם המשרד את תוצאות החקירה האפידמיולוגית.

בית חולים בילינסון מעדכן באשר למטופל שאובחן בחולה בקורונה ושאושפז אתמול :

מצבו של החולה קל .

הטיפול  בחולה קורונה נעשה באמצעות שימוש במכשיר  Tyto החדשני שלראשונה בארץ הוכנס לשירות  בכללית וכבר נעשו בעזרתו עשרות אלפי טיפולים ואבחונים, המכשיר מאפשר ביצוע בדיקות ואבחון מרחוק כמו  בדיקות גרון, אוזניים, האזנה לריאות וללב (סטטוסקופ) ומדידת חום ושידור הנתונים הרפואיים לרופא דרך אפליקציה, המחברת את המטופל בשיחת וידאו עם הרופא לצורך אבחון ומתן טיפול כאשר הייעוץ מתועד בתיק הרפואי של המטופל.

מכשיר  Tyto כולל מצלמות זעירות וחיישנים, המאפשרים לבצע בדיקות מערכות בגוף (גרון, אוזניים, האזנה לריאות, ללב, ומדידת חום ללא מגע). תמונות, הווידאו וקובצי הקול, באיכות גבוהה מאוד (HD), מועברים למחשב, לסמארטפון או לאייפד של הרופא, ומסייעים לו להגיע לאבחנה הרפואית. בתום איסוף הנתונים, שאורך כדקה עד מספר דקות, משודרות תוצאות הבדיקה אל הרופא המטפל שיכול לעבד את הנתונים ולהגיע לאבחנה ולהחליט על הטיפול הנדרש

ד”ר אפרת הרלב מנהלת קמפוס בילינסון: ” בהתראה קצרה  שניתנה עי משרד הבריאות לקליטת החולה, בית החולים הצליח להתארגן במהירות   למתן מענה רפואי, איכותי וטכנולוגי לחולה הקורונה תוך שמירה על בטיחות שאר המאושפזים והצוות”

בי”ח בילינסון ערוך לטפל בנשאי נגיף וירוס הקורונה, עפ”י  ההנחיות המקצועיות של משרד הבריאות והיחידה למניעת זיהומים של בית החולים.

כאמור לבקשת משרד הבריאות, הועבר לבית החולים החולה שהוירוס התגלה בגופו ומצבו הקליני  קל .

החולה מאושפז בחדר בידוד תקני עם לחץ שלילי, המונע יציאת אויר מהחדר למחלקה ומטופל על ידי צוות  ייעודי מיומן וממוגן באופן מלא.

כל הצוותים המטפלים בחולה עברו הדרכה קפדנית באשר להתמגנותם ומלווים ע”י יחידת הזיהומים וצוות משרד הבריאות  .

נראה שהנחת העבודה של משרד הבריאות באשר למידת הקטלניות של וירוס הקורונה היא שהוא גורם לתמותה בערך פי 30 בהשוואה לשפעת עונתית. (כ-3% תמותה בחול הקורונה לעומת כ-0.1% בשפעת עונתית), ולכן, בניגוד לקולות הקוראים להפסיק את ההיסטריה ולהתייחס להתפרצות הקורונה לכעוד סוג של שפעת, המשרד ממשיך במדיניות, כפי שהיא גם מותווית ע”י ה-WHO, של בידוד באישפוז כל מי שנמצא חיובי לנגיף, לבצע חקירה אפידמיולוגית ולזהות מקור ההדבקה,  ולהכניס לבידוד ביתי את כל מי שבא במגע עם מקור ההדבקה והחולה עצמו, וכניסה לבידוד ביתי של כל מי שהגיע ממדינות שהוגדרו כמסוכנות.

מדיניות זו הובילה לכך שנכון להיום קרוב ל-100,000 איש אמורים להיכנס לבידוד אישי.

כרגע, כאשר סה”כ מספר המקרים החיוביים לוירוס הוא עדיין נמוך יחסית ואין עדיין הדבקה קהילתית משמעותית, ולמשרד יש עדיין יכולת לבצע חקירות כאלה ולבודד בהתאם, האסטרטגיה הזו נראית ישימה ונכונה, ויש לקוות כמובן שהיא תמנע התפרצות גדולה יותר. אם חלילה נגיע בתוך זמן קצר למאות או אלפי מקרים, האסטרטגיה הזו לא תהיה כנראה כבר ישימה ויהיה צורך לעבור למדיניות של סגר איזורים שמהווים מוקדי התפרצות, כולל סגירת בתי ספר אוניברסיטאות ועוד (בדומה למה שכבר קורה באיטליה).

מבחינת המצב העולמי : 



  • כמות המקרים מתקרבת כבר ל-97,000 מהם כ-10,000 מחוץ לסין


  • הנגיף הגיע כבר ל-87 מדינות ברחבי העולם


  • מספר המקרים היומיים (ב-4/3) מגיע לכ-2300 (רוב המקרים החדשים מחוץ לסין והמוקדים הגדולים ביותר ביממה האחרונה הם אירן, דרום קוריאה, גרמניה, צרפת, בלגיה ויוון.


  • התמותה מסתכמת עד כה ב-3,310 (מעל 3%) . יש לציין ששיעור התמותה הממוצע בסין הוא 3.7% ומחוץ לסין 1.8% . ה-WHO עדכן את שיעור התמותה המשוער מהנגיף ל-3.4% .


  • ביממה האחרונה נוספו 83 מקרי תמותה חדשים. ביומיים האחרונים מספר מקרי התמותה גבוה מהממוצע בשבוע האחרון .



0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה