טכנולוגיות רפואיות

התועלת של היפותרמיה לאחר דום לב עם קצב שאינו מתאים למכת חשמל (N Engl J Med)

היפותרמיה תרפויטית מתונה עשויה להביא לשיפור בתוצאות בחולים בקומה לאחר דום לב עם קצב שאינו מתאים למכת חשמל, כך עולה מנתונים חדשים מצרפת שפורסמו בכתב העת New England Journal of Medicine והוצגו במקביל בכנס מטעם ה-European Society of Intensive Care Medicine.

החוקרים השלימו מחקר בתווית-פתוחה, אקראי ומבוקר להשוואת היפותרמיה תרפויטית מתונה (33 מעלות צלזיוס במהלך 24 השעות הראשונות) עם יעד חום גוף תקין (37 מעלות צלזיוס) בחולים בקומה, אשר אושפזו ביחידת טיפול נמרץ לאחר החייאה עקב דום לב עם קצב לב שאינו מתאים למכת חשמל. התוצא העיקרי היה הישרדות עם תוצאה נוירולוגית חיובית, כפי שנקבע 90 ימים לאחר ההקצאה האקראית באמצעות מדד CPC (Cerebral Performance Category). תוצאה נוירולוגית חיובית הוגדרה בנוכחות מדד CPC של 1-2. עוד בחנו החוקרים את התמותה ואת בטיחות ההתערבות.

מדגם המחקר כלל 581 חולים, אשר אושפזו ב-25 יחידות טיפול נמרץ והשלימו את המחקר. לאחר 90 ימים, 29 מבין 284 חולים (10.2%) בקבוצת ההיפותרמיה התרפויטית שרדו עם מדד CPC של 1 או 2, זאת בהשוואה ל-17 מבין 297 חולים (5.7%) עם חום גוף תקין (הבדל של 4.5 נקודות אחוז, p=0.04).

לא תועדו הבדלים בשיעורי התמותה לאחר 90 ימים בין שתי הקבוצות (81.3% בקבוצת ההתערבות ו-83.2% בקבוצת הביקורת). בדומה, לא תועדו הבדלים בשיעורי אירועים חריגים שהוגדרו מראש.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי בקרב חולים בקומה לאחר החייאה עקב דום לב עם קצב לב שאינו מתאים למכת חשמל, היפותרמיה תרפויטית מתונה הובילה לשיעור גבוה יותר של הישרדות עם תפקוד נוירולוגי טוב לאחר 90 ימים, בהשוואה לתוצאות שתועדו במקרים בהם נשמר חום גוף תקין.

N Engl J Med 2019

לידיעה ב-MedPage Today

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם תסמונת שחלות פוליציסטיות מלווה בסיכון מוגבר למחלות מטבוליות וקרדיווסקולאריות? (J Clin Endocrinol Metab)

    האם תסמונת שחלות פוליציסטיות מלווה בסיכון מוגבר למחלות מטבוליות וקרדיווסקולאריות? (J Clin Endocrinol Metab)

    בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות סיכון מוגבר לסוכרת מסוג 2, מחלת כבד סטאטוטית משנית להפרעה מטבולית ומחלות לב וכלי דם, אם כי הסיכון משתנה כתלות בפנוטיפ תסמונת שחלות פוליציסטיות, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מאפייני תסמונת שחלות פוליציסטיות כוללים תנגודת לאינסולין, ללא תלות […]

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

  • יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    יתר לחץ דם שאינו מטופל מלווה בסיכון מוגבר למחלת אלצהיימר (Neurology)

    בקשישים עם יתר לחץ דם שאינו מטופל עליה של 36% בסיכון למחלת אלצהיימר, בהשוואה לאלו ללא יתר לחץ דם ועליה של 42% בסיכון למחלת אלצהיימר לעומת אלו עם יתר לחץ דם מטופל, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Neurology. החוקרים השלימו מטה-אנליזה להערכת נתונים אודות 31,250 משתתפים בגילאי 60 שנים ומעלה (גיל ממוצע של […]

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה