טכנולוגיות רפואיות

בדיקת הולטר אק”ג חוזרת בשלב מוקדם מזהה פרפור פרוזדורים לאחר אירוע מוחי (מתוך כנס ה-WSC)

בחולים לאחר אירוע מוחי, ניטור נרחב ותדיר יותר באמצעות בדיקת הולטר אק”ג עשוי לסייע בזיהוי הפרעת קצב מסוג פרפור פרוזדורים לאחר שישה חודשים, שאחרת ניתן היה לאבחן רק בתוך שלוש שנים עם טיפול סטנדרטי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך כנס ה-World Stroke Congress.

במסגרת המחקר חילקו החוקרים 398 חולים בגילאי 60 שנים ומעלה, לאחר אירוע מוחי מסיבות שונות, לקבוצת התערבות (ניטור הולטר אק”ג במשך עשרה ימים בתחילת המחקר, לאחר 3 חודשים ולאחר שישה חודשים) או לקבוצת טיפול סטנדרטי (לפחות 24 שעות של ניטור הולטר אק”ג) בארבעה מרכזים בגרמניה.

בתחילת המחקר, גיל המשתתפים הממוצע עמד על 72 שנים, 42% היו נשים. במחצית מהחולים, הגורם לאירוע המוחי לא נקבע;  ב-30% הייתה חסימה של כלי דם קטנים וב-20% תסחיף ממקור לבבי.

לאחר שישה חודשים, בחולים שפיתחו אירוע מוחי קריפטוגני או לא-קריפטוגני תועדה תועלת דומה להתערבות.

מניתוח משני נרחב עלה כי עם הזמן, שיעורי האבחנה של פרפור פרוזדורים עלו בקבוצת הטיפול הסטנדרטי, אך לא בקבוצת ההתערבות.

לאחר 36 חודשים זוהה מספר דומה של מקרי פרפור פרוזדורים בשתי הקבוצות: 30 חולים בקבוצת ההתערבות ו-22 חולים בקבוצת הביקורת (ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית, P=0.26).

מבין 30 המקרים של פרפור פרוזדורים בקבוצת ההתערבות, 25 מקרים (83%) אובחנו במהלך ששת חודשי ההתערבות.

החוקרים מתכננים להשלים מחקר נוסף להערכת למעלה מ-5,000 חולים ב-50 יחידות לטיפול באירוע מוחי בגרמניה, במטרה לקבוע האם ניתן למנוע אירועים מוחיים באמצעות ניטור הולטר אק”ג ממושך ונרחב לאחר אירוע מוחי ראשון.

מתוך כנס ה-WSC

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    האם קסנתלזמה מלווה בסיכון מוגבר למחלות לב? (Ophthalmology)

    מתוצאות מחקר חדש בראשות דר’ יעל לוסטיג מהמרכז הרפואי שיבא ברמת גן עולה כי Xanthelasma Palpebrarum, המתאפיינת בנגעים צהבהבים על העפעפיים, אינה מלווה בסיכון מוגבר לדיסליפדימיה או מחלות לב וכלי דם. החוקרים השלימו מחקר מקרה-ביקורת במרכז יחיד בישראל ובחנו את הנתונים אודות 35,452 משתתפים (גיל ממוצע של 52.2 שנים, 69% גברים) שעברו בדיקות סקר רפואיות […]

  • ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    ניהול סב-ניתוחי של טיפול נוגד קרישה  (JAMA)

    מגזין הג'ורנאל קלאב המשולב מס' 3: בקרב מטופלים הנוטלים נוגדי קרישה, הסיכונים הטרומבוטיים מחד גיסא, והדימומיים מאידך גיסא, מתחרים זה בזה ומובילים לתהליך קבלת החלטות מורכב סביב תקופת הניתוח. נביא כאן את ההנחיות של המכללה האמריקנית לרופאי חזה לייעול הניהול הסב-ניתוחי (Perioperative) של טיפול נוגד קרישה. לפי הנחיות אלו, התקופה הסב-ניתוחית מתחילה שבוע לפני ההתערבות, ומסתיימת כ-4 שבועות לאחר מכן.

  • קצב לב מהיר במנוחה מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה ותמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Sci Rep)

    קצב לב מהיר במנוחה מלווה בסיכון מוגבר לתחלואה ותמותה בחולים עם מחלת כליות כרונית (Sci Rep)

    קצב לב מהיר יותר במנוחה, גם בטווח התקין, מלווה בסיכון מוגבר לתמותה ואירועים קרדיווסקולאריים בחולים עם מחלת כליות כרונית שאינם תחת טיפולי דיאליזה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Scientific Reports. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי קצב לב מהיר במנוחה הינו גורם סיכון בלתי-תלוי לתמותה מכל-סיבה ואירועים קרדיווסקולאריים באוכלוסייה הכללית; עם זאת, הקורלציה […]

  • גורמי סיכון לאירוע מוחי בחולים לאחר תיקון מסתם מיטראלי בצנתור (Am J Cardiol)

    גורמי סיכון לאירוע מוחי בחולים לאחר תיקון מסתם מיטראלי בצנתור (Am J Cardiol)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology עולה כי בחולים שהופנו לניתוח תיקון מסתם מיטראלי קצה לקצה בצנתור עם MitraClip שיעורים נמוכים של אירוע מוחי, כאשר סיבוך זה מופיע לרוב לאחר השחרור ותוארו בעיקר בחולים עם פרפור פרוזדורים, הפרעה בתפקוד כלייתי, או מדד CHA2DS2-VASc גבוה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות פרופיל […]

  • שונות רבה בריכוזי המוגלובין מסוכרר מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים בחולים עם פרפור פרוזדורים (Eur J Prev Cardiol)

    שונות רבה בריכוזי המוגלובין מסוכרר מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכים בחולים עם פרפור פרוזדורים (Eur J Prev Cardiol)

    במאמר שפורסם בכתב העת European Journal of Preventive Cardiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שונות רבה יותר בריכוזי המוגלובין מסוכרר מלווה בסיכון מוגבר לתסחיף סיסטמי/אירוע מוחי איסכמי ותמותה מכל-סיבה בחולים עם פרפור פרוזדורים, ללא תלות בנוכחות סוכרת. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי הקשר בין שונות בריכוזי המוגלובין מסוכרר ובין הסיכון לסיבוכים […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה