טכנולוגיות רפואיות

חוק חדש של עמותת אופק יחייב מוסדות רפואיים למסור לחולים את הרשומות הרפואיות

הצ”ח זכויות החולה (תיקון זכות מטופל לקבל רשומות רפואיות) שיזמה עמותת אופק חזרה לחיים והגישו יו”ר ועדת החוקה, ח”כ ניסן סלומינסקי ויו”ר סיעת מרצ ח”כ אילן גילאון, עברה בועדת השרים לענייני חקיקה ותעלה השבוע לקריאה טרומית במליאה.

החוק מבקש לקבוע בין היתר – הטלת אחריות על המוסד הרפואי ליידע (חובת יידוע) מטופל המשתחרר מטיפול רפואי על זכותו, הקיימת כבר היום, לקבל העתק של הרשומות הרפואיות שלו.
כמו כן, מוצע לקבוע כי מטופל שביקש לקבל רשומה רפואית כאמור, יקבלה בתוך 48 שעות ממועד בקשתו. בנוסף, מוצע להבהיר כי כאשר המטופל הוא קטין או פסול דין, הזכות תהיה גם לאפוטרופוס שלו.
ח”כ ניסן סלומינסקי: “לאחר שיו”ר עמותת  עמותת אופק חזרה לחיים, עמיעד טאוב פנה אליי והסביר את  החשיבות ביידוע מטופל על זכותו לקבלת הרשומות הרפואיות, החלטתי לקדם את הצעת החוק הנוכחית ואף לגדר את קבלת הרשומות בזמנים. בעת קבלת טיפול רפואי נתון המטופל תחת לחץ רב, ולא תמיד מודע לזכות זו או שלא עולה בדעתו לבקשה, יידוע המטופל וקבלת הרשומות הרפואיות יכול ויוביל בעתיד להוכחת מקרים של רשלנות רפואית ולהנגשת מידע בעל ערך רב למטופל אשר במהלך הטיפול אינו מודע לערכו .”
ח”כ אילן גילאון: “הגיעו אלינו פניות רבות של מטופלים שדרשו את הרשומות הרפואיות לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית והמידע שהם קיבלו היה חלקי וחסר. בחוק המשותף שלנו אנחנו רוצים להרחיב את זכויות המטופלים וליצור מציאות בה כל מטופל יוכל לקבל את התיק הרפואי המלא שלו תוך 48 שעות ממועד שחרורו. אני מברך את ח”כ ניסן סלומינסקי על שיתוף הפעולה ומקווה שהחוק יאושר בהקדם”.
יו”ר עמותת אופק חזרה לחיים, עמיעד טאוב מסר: ”אחד הגורמים המובילים למקרי רשלנות רפואית הינו העדר תיעוד מדויק והזמן החולף בין האשפוז לבין קבלת הרשומות ואני סמוך ובטוח כי חוק זה יוביל להתנהלות בריאה יותר במערכת הבריאות, יגן על ציבור החולים ויסייע במניעת מקרי רשלנות רפואית’

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה