טכנולוגיות רפואיות

מכשיר לייזר חדיש ומתקדם ביותר לטיפול במחלות הרשתית של העין נרכש עבור מחלקת העיניים במרכז הרפואי זיו בצפת

מכשיר ‘ארגו?ן לייזר’ (Argon Laser ) חדיש ומתקדם לטיפול במחלות הרשתית של העין, נרכש למחלקת העיניים במרכז הרפואי זיו. המכשיר נרכש תודות לתרומתה האדיבה של משפחת אנבר (Foundation (AnBer , משפחה פילנתרופית מוכרת מצפון צרפת, התומכת בכל העולם בפרויקטים בתחום הבריאות, החינוך והעבודה. 

פרופ’ יוסף פיקל, מנהל מחלקת העיניים בזיו מציין, כי המכשיר החדש הינו מהדור האחרון והמתקדם ביותר של מכשירי הלייזר מסוג זה ומעטים כמותו נמצאים בשימוש במרכזים רפואיים בארץ.

“מכשיר ה’ארגו?ן לייזר’ מאפשר טיפולים מורכבים בחלקה האחורי של העין, בעיקר בקרב חולי סוכרת ואצל הסובלים מקרעים או חורים ברשתית. חולי סוכרת עלולים לפתח בצקת במרכז הראייה ברשתית (מקולה). במקרים אלה, דולפים נוזלים מכלי דם לא תקינים לשכבות הפנימיות של הרשתית. תהליך זה מוביל לבצקת וכתוצאה מכך לניוון התאים במקולה ולירידה בחדות הראייה. מטרת הטיפול בלייזר היא להוריד את הבצקת ולמנוע המשך פגיעה בראייה” אומר פרופ’ פיקל.

כאמור המכשיר המתקדם יעיל גם במקרים של קרעים או חורים ברשתית, מסביר פרופ’ פיקל: “כאשר נוצר קרע או חור ברשתית העין, נוזל מחלל זגוגית העין עלול לחלחל אל מתחת לרשתית ולגרום לניתוק הרשתית מדופן גלגל העין. גורמי סיכון להיווצרות קרע ברשתית הם: קוצר ראייה גבוה מאד, חבלה בעין, ניתוח קטרקט ושינויים ניווניים בהיקף הרשתית (לטיס). הקרע נוצר כתוצאה משינויים בזגוגית העין, אשר שכיחותם עולה עם הגיל. שינויים אלה גורמים למשיכה נקודתית ברשתית הגורמת לקרע או לחור. התסמינים לקרע ברשתית הנם נקודות שחורות או “זבובים”, כמו גם ‘הבזקי אור’ וירידה משמעותית ופתאומית בחדות הראייה. במצב של גילוי מוקדם, ניתן לטפל בקרע שברשתית בעזרת לייזר ארגון. טיפול זה מסייע להצמיד את שולי הקרע ומונע התפתחות של הפרדות הרשתית. על מנת להציל את הראייה ולמנוע היפרדות של הרשתית, מבוצע טיפול לייזר שמטרתו ליצור צלקות סביב הקרעים ברשתית ובכך למנוע דליפה של נוזלים נוספים אל מתחת לרשתית. במהלך הטיפול מונחת עדשה על העין והטיפול שנמשך לרוב דקות ספורות מבוצע דרכה לאחר הרחבת אישונים ותחת הרדמה מקומית באמצעות טיפות אלחוש” אומר פרופ’ פיקל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה