טכנולוגיות רפואיות

הסברים בסיסים על הגישה הוליסטית ופעילות של מרכז לסיוע במרחב האונקולוגי

הגישה הוליסטית לטיפול ברפואה משלימה ( – hole  שלם)  מציעה מבט רחב ומקיף של כל מהות של בני אדם – הכוונה להיבטים האנרגטיים,  פיזיים, נפשיים ורוחניים כאחד המשפעים אחד על השני וקשורים קשר מובנה, עמוק בליתי ניתן להפרדה. לכן כל טיפול משלים מנסה להתייחס לא רק לבעיה ספציפית רפואת או נפשית, אלא למכלול שלם של מצבים בחיים של המטופל.

כשאנחנו מדברים על מטופלים המתמודדים עם מחלת הסרטן – הגישה ההוליסטית נעשית עוד יותר ברורה : אנחנו כמטפלים הוליסטיים ( של מרכז לסיוע הוליסטי לחולי סרטן ע”ש יורי שטרן) שלא מתיימרים לרפא את הסרטן אלה להקל, לתמוך ולחזק-   עדיין רוצים להתייחס למכלול הגופנינפשי, ולא רק לאותו איזור בגוף שסרטן פגע בו.

 בעולם  הכמעט אין סופי של רפואה משלימה קיימים  מאות שיטות וסוגי טיפולים שונים. אנחנו במרכז בחרנו להתמקד בכמה סוגים העיקרים של הטיפולים הוליסטיים עבור מתמודדים עם סרטן:

רוב הטיפולים שלנו באים מקשת רחבה של טיפולי מגע- מעיסוי שוודי , שיאצו , רפלקסולוגיה עד קרניו סקראל וטווינה (עם דגש והכשרה ממוקדת של ייחודיות  טיפולים במרחב האונקולוגי- כללי זהירות, עוצמת המגע התייחסות למצב הספציפי של מטופל  ועוד..) – בבית החולים אנו מטפלים רק במגע ותרגילי נשימה ודמיון מודרך.

דיקור סיני ויפני – להקלת תופעות לווי של כימו , חיזוק המערכת החיסונית ובעיות נוספות שנובעות מהטיפולים.

טיפולי מגע ודיקור משפעים בבירור קודם כל על הצד הפיזי, מקלים על הכאב, עייפות, ביעות שינה, מערכת עיכול ועוד..

טיפולי גוף- נפש שיטות שונות של פסיכותרפיה , טיפול באומנות ,התמקדות, שיטת מסע, יעוץ ביוגרפי, פסיכותרפיה גופנית ועוד.. הטיפולים האלה מסייעים להבנת המשבר שהמטופל והמלווה עוברים בזמן התמודדות עם מחלת הסרטן.

טיפולי שיקום- שיטת אלכסנדר, פלדנקרייז , יוגה, צי-קונג

הטכניקות האלה מסיעות לתהליך השיקום לאנשים בעלי לקות  פיזית ועוזרות לשפר את התפקוד הגופנינפשי  שלהם באופן משמעותי.

המטרה של פעילות המרכז לסיוע הוא לאפשר  לקהל מטופלים ובני המשפחה המתמודדים עם המחלה לקבל בחינם או במחירים מאוד נמוכים טיפול מקצועי ונענה לצרכים פיזיים ונפשיים של מתמודדים. מצד שני   הפעלת המודל של התנדבות מקצועית מאפשרת  מערבות קהילתית רחבת הקף שממלא נישה  מאוד גדולה של שירותים שלא ניתנים על עדי  מערכת בריאות ורווחה בארץ.  קהל מאוד גדול של מטופלים בין סדרת טיפולים למשנהו או במצב של חוסר אונים מצד מערכת בריאות, או, לחלופין, בתהליך שיקום והחזרה לחיים הרגילים לא מאורגנים בהתאם- לא קיימת תמיכה ולווי בכל השלבים של המחלה ואחריה .החלל שנוצר ממלא באמצעים מאוד צנועים ובתוצאות מרשימות של מספר המתנדבים וטיפולים מרכז לסיוע הוליסטי ע” ש יורי שטרן. 

מאת: לנה שטרן / המרכז לסיוע הוליסטי על שם יורי שטרן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה