טכנולוגיות רפואיות

האגודה הישראלית לסוכרת בשיתוף פעולה ייחודי לקהילה החרדית עם המרכז הרפואי מעיני הישועה

עמדה מיוחדת של האגודה לגילוי מוקדם של סוכרת ויתר לחץ דם תוצב בכניסה לבית החולים ובנקודות מרכזיות בעיר בני ברק

א.י.ל – אגודה ישראלית לסוכרת, הפועלת לעידוד השמירה על אורח חיים בריא כדרך למניעת מחלת הסוכרת וסיבוכיה, הקימה עמדה מיוחדת לגילוי מוקדם של סוכרת ויתר לחץ דם בכניסה למרכז הרפואי “מעיני הישועה” בבני ברק במשך מספר שבועות. במהלך השבועות הקרובים תוצב ניידת בנקודות מרכזיות ברחבי העיר בני ברק, ליד בתי כנסת, אולמות ומרכזים מסחריים.

המרכז הרפואי פרסם מודעות בעיתונות החרדית בהיקף נרחב בהם מוזמן הציבור לבוא ולהיבדק. את העמדה מפעילות אחיות מוסמכות מטעם א.י.ל, כאשר כל אדם יוכל לבצע בדיקת סוכר בדם ובדיקת לחץ דם ללא עלות. הבדיקות אורכות דקות בודדות ומעניקות תוצאות במקום.

כמו כן יחולקו, חומרי הסברה שונים אודות סוכרת וחשיבות השמירה על אורח חיים בריא. במקרה שהתוצאות יצביעו על ערכים גבוהים, יקבל הנבדק גלויה עם התוצאות ובה המלצה להמשך טיפול אצל רופא.הניידת, שהופעלה פעמיים עד כה, בדקה קרוב ל-200 מתושבי העיר כאשר עשרה אחוזים מהם הופנו להמשך בדיקות וטיפול בבית החולים לאור מדדי לחץ דם וסוכר לא תקינים. 

פרופ’ מוטי רביד , המנהל הרפואי במרכז הרפואי מעיני הישועה יו”ר האגודה הישראלית לסוכרת לשעבר, קורא לציבור לבוא ולהיבדק. לדבריו, “לפחות רבע מחולי הסוכרת בארץ לא מודעים לכך שהם חולים. לגילוי מוקדם של המחלה יש חשיבות עצומה במניעת סיבוכים. לכן אנו פותחים את האפשרות לבוא ולבדוק סוכרת”. 

מנכ”ל א.י.ל- אגודה ישראלית לסוכרת, מוטי פרלמוטר: “א.י.ל פועלת לאורך כל השנה לקידום המודעות והגילוי המוקדם של מחלת הסוכרת בקרב כל האוכלוסייה הישראלית. שתוף פעולה זה הוא השיא בפעילות בחברה החרדית ואנו מברכים על כך”.

מנכ”ל המרכז הרפואי, שלמה רוטשילד אמר כי “מדובר במיזם חשוב מאוד שיש בו יכולת לסייע למאות אנשים במצבים טרום סוכרתיים להתחיל טיפול לפני התפרצות המחלה באופן קשה. כבית חולים קהילתי אנו רואים בכך זכות וחובה לסייע לבריאות הציבור”.

השנה מציינת האגודה הישראלית לסוכרת (א.י.ל) את שנת ה-61 להקמתה, ובמסגרת זו תשים דגש מיוחד לאורך השנה על פעילויות שונות שנועדו להגביר את המודעות לגילוי מוקדם של סוכרת ולמניעתה, דרך שמירה על אורח חיים בריא. האגודה פועלת לשיפור רווחתם ובריאותם של חולי הסוכרת בישראל, לקידום מחקר רפואי על המחלה ולקיים פעילות למניעתה . העמותה מייצגת כיום כחצי מיליון חולי סוכרת המאובחנים בישראל, ומפעילה כ-17 סניפים בכל רחבי הארץ וכן סניפים נוספים שעתידים להיפתח השנה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה