טכנולוגיות רפואיות

גירוי מוחי חדש עשוי להביא לשיפור ביצירתיות ולטפל בדיכאון (Cortex)

השימוש בזרם חשמלי חלש המכוון לאזורים הפרונטאלים של המוח מביא לשיפור יצירתיות ועשוי לשמש כשיטה חדשה לטיפול בדיכאון, כך עולה מתוצאות מחקר חדש להוכחת-עיקרון, הצפויים להתפרסם במהדורת יוני של כתב העת Cortex.

החוקרים מדווחים כי גירוי של 10 הרץ באמצעות אלקטרודות במשתתפים בריאים הביא להגדלת גלי אלפא במוח ושיפור התפקוד במדד יצירתיות. הם מסבירים כי מאחר וידוע כי גלי אלפא בולטים יותר במהלך משימות הדורשות יצירתיות רבה, הם ערכו את המחקר שכלל 20 משתתפים בריאים, שחולקו באופן אקראי ומאוזן לקבוצת התערבות או קבוצת טיפול דמה באמצעות שלוש אלקטרודות בשני מפגשי טיפול.

המפגשים כללו חמש דקות ראשונות של גירוי, לאחריהן 25 דקות במהלכן המשתתפים השלימו את מבחן TTCT (Torrance Test of Creative Thinking).

מהתוצאות עלה כי בהשוואה לגירוי דמה, בקבוצת ההתערבות הטיפול לווה בעליה משמעותית של 74% בתפקוד במדדי יצירתיות של מבחן TTCT. יתרה מזאת, לא חל שיפור בתפקוד במדד TTCT כאשר הגירוי ניתן ב-40 הרץ להגדלת גירוי גלי גאמא, עדות לכך שפעילות אלפא באזורים הפרונטאלים מעורבות באופן סלקטיבי ביצירתיות.

החוקרים מצאו כי ניתן להשפיע באופן ספציפי על גלי אלפא וידוע כי גלים אלו פגועים בחולים עם דיכאון ולכן שבת דפוס הפעילות החשמלית מהווה גישה מבטיחה לשיפור תסמיני התנהגות.

Cortex. 2015;67:74-82

לידיעהבמדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה