טכנולוגיות רפואיות

תרגיל המדמה התמודדות עם אירוע ביולוגי חריג יתקיים בימים רביעי וחמישי 26-27.11.14 באזור הצפון

תרגיל רחב היקף, המדמה התמודדות עם אירוע ביולוגי חריג, יתקיים השבוע, בימים רביעי וחמישי, באזור הצפון והשרון.

מטרת התרגיל, היא להעלות את רמת המוכנות של ארגוני הרפואה האזרחיים והצבאיים, לקראת אפשרות של אירוע ביולוגי שעלול להפוך לאירוע רב נפגעים.

את התרגיל מובילים משרד הבריאות, פיקוד העורף וחיל הרפואה ומשתתפים בו נציגים נוספים ממערכת הבריאות בישראל –  המכון לרפואה משפטית, מד”א וגופים נוספים כמו משטרת ישראל, משרד החקלאות, המכון הביולוגי, צוות ניהול משבר במשרד הביטחון ועוד.

התרגיל ייערך במשך יומיים ויתרכז השנה במרחב לשכות הבריאות של חיפה והצפון.

התרגיל יתנהל על פי תרחיש חסוי למשתתפים בו, שיצטרכו להתמודד עם תופעות רפואיות חריגות. במהלכו ייחשפו פרטים נוספים, עד לגילוי והזיהוי של מחולל האירוע.

במהלך התרגיל ייבחנו ויתורגלו התשובות וההתייחסויות של המשתתפים לתרחישים שיוצגו להם, כולל מתן פתרונות כמו: הפעלה במתכונת התפרצות של מרפאות אזרחיות וצבאיות ושל בתי חולים, ביצוע חקירה אפידמיולוגית משולבת משטרה, הפעלת מרפאות ומרכזי נחשפים, בדיקות לזיהוי המחולל במכון הביולוגי, ביצוע נתיחות במכון לרפואה משפטית, פעולות המחלקה לזיהוי וקבורה בצה”ל, השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות ועוד.

ניהול ההתמודדות עם האירוע יהיה על ידי הרשות העליונה לאשפוז של ובריאות באמצעות אגפי בריאות הציבור ושעת חירום במשרד הבריאות, בסיוע הצוות לטיפול במגיפות והמרכז לבקרת מחלות.

כאמור, התרגיל יתרכז באזור מחוזות הצפון וחיפה וכן לשכות הבריאות הנפתיות עכו וחדרה ובתי החולים נהריה והלל יפה.

“השנה יש חשיבות כפולה ומכופלת לקיום התרגיל”, אומר ד”ר ליאון פולס, מנהל התרגיל, “שכן האיום והחשש מפני נגיף האבולה עלול אף הוא להיחשב כאירוע ביולוגי המוביל לאירוע רב נפגעים, על כל מה שמשתמע מכך. לגופים המשתתפים תהיה הזדמנות לבדוק את ההערכות לתרחישים הקיצוניים יותר.

נמסר על ידי דוברות משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה