טכנולוגיות רפואיות

טבע מודיעה על מבנה ארגוני חדש ועל שינויים בהנהלה הבכירה (הודעת טבע)


  • הקמת קבוצת תרופות גנריות גלובלית חדשה, תהיה אחראית על הפעילות המסחרית הגלובלית

  • הקמת קבוצה לפיתוח תאגידי, אסטרטגיה וחדשנות עם סמכויות מורחבות

  • הקמת קבוצת מצוינות שיווקית ותקשורת תאגידית גלובלית

  • מינוי מנהל חדש לתחום האיכות הגלובלית

  • במסגרת המבנה היעיל, הממוקד והאינטגרטיבי תצטמצם הנהלת טבע מ-15 ל-9 מנהלים (בדיווח למנכ”ל טבע)

טבע תעשיות פרמצבטיות בע”מ הודיעה היום על מבנה ארגוני חדש ומינויים חדשים בהנהלה הבכירה, במטרה להשיג אינטגרציה גלובלית, מיקוד ואפקטיביות לכל אורך שדרות החברה. שינויים אלה ייכנסו לתוקף ב-1 ביולי.

השינויים הם צעד חשוב נוסף בכיוון האסטרטגי של טבע ליצירת חברה בעלת מבנה אינטגרטיבי, ממוקד ופשוט יותר, שיאפשר התאמה לצרכים המשתנים של המטופלים בשווקים שלנו ברחבי העולם באופן היעיל, היצירתי, החדשני והמבודל ביותר. כל היחידות העסקיות של טבע יפעלו בסנכרון מלא שיחזק את יסודות החברה, יתמוך בצמיחה אורגנית ויאיץ את השינוי והאינטגרציה של המערך התפעולי. מהלך זה יחזק את המובילות הגלובלית של טבע, תוך שיפור הרווחיות ויצירת התשתית שתתמוך בעתיד חדש לחברה.

המבנה הארגוני החדש וצוות ההנהלה מציבים את טבע בעמדה טובה יותר להשגת צמיחה אורגנית מתמשכת וליצירת ערך בטווח הקצר ובטווח הארוך. לפני הכל, עלינו להפיק את המירב מהנכסים והיכולות הקיימים שלנו ולמצות את ההזדמנויות והסינרגיות הנובעות מאינטגרציה מלאה בין כל מרכיבי פעילותנו, ובמרכזם התרופות הגנריות והתרופות הייחודיות וזאת במקביל למינוף היכולות הגלובליות בתחומי המחקר ופיתוח והתפעול,” אמר נשיא ומנכל טבע, ארז ויגודמן.

החל ב-1 ביולי 2014, המערך המסחרי בטבע ינוהל באמצעות שתי קבוצות עסקיות קבוצת התרופות הייחודיות הגלובלית (Global Specialty Medicines GSM), אשר הוקמה באפריל 2013, וקבוצת התרופות הגנריות הגלובלית החדשה (Global Generic Medicines GGM).

קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית

קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית תקבל אחריות מלאה על כל השווקים הגנריים הקיימים, לרבות ניהול תיק המוצרים, בחירת מוצרים, השקת מוצרים חדשים וניהול הפעילות המסחרית. איחוד העסקים הגנריים האזוריים של טבע תחת קורת גג אחת מבטא את המיקוד של טבע בתחום הגנרי ואת מחויבותה לתחום זה. המהלך ימנף את היתרונות לגודל של הפעילות הגנרית הגלובלית במטרה לתמוך בצמיחה אורגנית, לממש יעילות בתפעול ובשרשרת האספקה, לאפשר אופטימיזציה בבחירת תיק המוצרים ופיתוחו ולאפשר

פיתוח מוצרים חדשניים ומודלים חדשים לכניסה לשווקים. תהליך זה יתבצע תוך שיתוף פעולה ואינטגרציה הדוקים עם קבוצות המחקר והפיתוח והתפעול הגלובליות של טבע.

יחידת התרופות הגנריות הגלובלית תהיה אחראית גם על התחום הצומח של תרופות ללא מרשם, המובל על ידי המיזם המשותף והייחודי של טבע עם חברת פרוקטר & גמבל.

טבע שמחה להודיע על מינויו של סיגורדור אולפסון לתפקיד נשיא ומנכל קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית החדשה של החברה. מר אולפסון ייכנס לתפקידו ב-1 ביולי 2014, ויפעל מארה”ב. מר אולפסון מביא לטבע מעל 20 שנות ניסיון עשיר ומגוון בתעשיית התרופות במספר תפקידי ניהול בכירים, לרבות תפקידו האחרון כנשיא חברת אקטביס פארמה.

קבוצת התרופות הייחודיות הגלובלית

קבוצת התרופות הייחודיות הגלובלית (GSM), בניהולו של ד”ר רוב קורמנס, אחראית על תחום התרופות הייחודיות של טבע. קבוצה זו תמשיך לייצר צמיחה אורגנית באמצעות תיק מוצרים מגוון, הממוקד במתן מענה למטופלים ועל-ידי השקת מותגים חדשים ומימוש יוזמות עסקיות חדשות. הקבוצה תמשיך לחתור לשיפור חוויית המטופל בתחומים הטיפוליים בהם תתמקד טבע, תוך התבססות על יכולות קיימות ושילוב טכנולוגיות חדשניות.

קבוצת התרופות הייחודיות הגלובלית וקבוצת התרופות הגנריות הגלובלית יעבדו באופן סינרגטי במטרה למנף את מאגר המוצרים העצום של טבע ואת יכולותיה בתחום האינובטיבי והגנרי. האינטגרציה בין שני התחומים תאפשר לטבע ליצור מודל עסקי מבודל וייחודי שיהווה את הזרז ליצירת ערך לאורך זמן.

קבוצת פיתוח תאגידי, אסטרטגיה וחדשנות

לקבוצת הפיתוח התאגידי, אסטרטגיה וחדשנות החדשה יהיה תפקיד מרכזי בתהליכי יצירת הערך בטווח הקצר ובטווח הארוך, באופן אשר יבוא לידי ביטוי, בין היתר, בפיתוח עסקי בשווקים מתעוררים. הקבוצה תמשיך להיות אחראית על אסטרטגיה ועל פעילויות פיתוח עסקי, וכמו כן תפתח מודלים עסקיים חדשניים ותאתר שותפויות וטכנולוגיות חדשות. הקבוצה תופקד גם על מודיעין תחרותי וחדשנות עסקית, באמצעות מתודולוגיות ותהליכים מתקדמים שיעזרו לזהות מגמות מדעיות וטכנולוגיות חדשות.

מנהל לקבוצה זו ימונה בעתיד הקרוב.

קבוצת מצוינות שיווקית ותקשורת תאגידית גלובלית

טבע מקימה קבוצת מצוינות שיווקית ותקשורת תאגידית גלובלית חדשה, אשר תהיה אחראית על מצוינות שיווקית תאגידית, ניהול מותג, תקשורת תאגידית ואחריות חברתית. על ידי חיבור לתרבות הייחודית של טבע ולמורשתה, הקבוצה תבנה נרטיב ברור לחברה ותחזק את המותג “טבע”, במטרה להביא למודעות גלובלית למותג ולזהות אחידה וברורה. זרוע המצוינות השיווקית של הקבוצה תוביל גישה חוצת-ארגון ומוכוונת-שוק, הממוקדת במטופלים, לקוחות ומבטחים, תוך שילוב המותג בעסק.

איריס בקקודנר מונתה לתפקיד סמנכלית קבוצה, מצוינות שיווקית ותקשורת תאגידית גלובלית.

מנהל האיכות הגלובלי

אריק דרפה, כיום מנהל פעילות המוצרים הסטריליים, מוצרי נשימה ותרופות ייחודיות, מונה לסמנכל בכיר ומנהל האיכות הגלובלי של החברה, החל מה-1 ביולי 2014, כמנהל האיכות הגלובלי, מר דרפה ידווח ישירות לנשיא ומנכל טבע ארז ויגודמן, ויעבוד בשיתוף פעולה צמוד עם ד”ר קרלו דה נוטריסטפאני, נשיא ומנכל קבוצת התפעול הגלובלי של טבע.

איל דשא, סמנכל קבוצה בכיר ומנהל הכספים הראשי של טבע, יהיה אחראי גם על יישום תוכנית ההתייעלות התאגידית של טבע, ימשיך לפקח על חטיבת מערכות מידע הגלובלית ויהיה אחראי, ביחד עם נשיא ומנכל טבע ארז ויגודמן, על יחידת קשרי המשקיעים.

קבוצת התרופות הגנריות המאוחדת, בהובלתו של סיגורדור אולפסון, מיועדת להעצים את מובילותה של טבע בשוק הגנריקה הגלובלי. הקבוצה המאוחדת תתמקד בהאצת הצמיחה העסקית, שיפור העלויות, פיתוח הצעות ערך חדשניות, יצירת פורטפוליו מבודל ורחב, וחיזוק המעמד המסחרי שלנו בכל השווקים הקיימים,” אמר ארז ויגודמן. “סיגי מביא עימו ניסיון עשיר וידע רב אותם צבר בשורה של תפקידים ניהוליים בכירים בתעשיית התרופות. בתפקידיו השונים הוא הוכיח את יכולתו להוביל מהלכים מורכבים תוך יצירת ערך משמעותי. אנו מברכים על הצטרפותו לצוות ויש לי אמון מלא ביכולתו להוביל את עסקי הגנריקה הגלובליים שלנו לשלב הבא.”

קבוצת הפיתוח התאגידי, אסטרטגיה וחדשנות החדשה תוביל אינטגרציה ותיאום מלא בין חדשנות אסטרטגית, עסקית וטכנולוגית, ותניע מהלכי פיתוח עסקי על מנת לקדם את טבע לכיוון האסטרטגי ארוך הטווח שלה. קבוצת המצוינות השיווקית והתקשורת התאגידית הגלובלית תוביל את החברה לעידן חדש בזהות המותגית, ותקדם שינוי חוצה חברה להגברת האוריינטציה השיווקית בטבע. הקבוצה תפעל להגברת המודעות הגלובלית לטבע על ידי הגדרת מותג תאגידי חזק ומבודל. מותג זה ישקף את התרבות והמורשת הייחודיות של החברה וימלא תפקיד חשוב בתהליכי ההתפתחות העתידיים שלנו.

הדרג הניהולי החדש של טבע מהווה את אחד מצוותי ההנהלה המוכשרים בתעשייה, והוא ראוי להוביל את העובדים המעולים שלנו. אנו פועלים להגדיר מחדש את הכיוון של טבע, ואני בטוח שצוות זה יאפשר לנו למצב את החברה כך שתממש את הפוטנציאל העצום שלנו. נעשה זאת תוך כדי שאנו ממשיכים לעודד צמיחה אורגנית, לחזק את האוריינטציה השיווקית שלנו ולייצר ערך בטווח הקצר והארוך בכל מקום שניתן, עם מגוון חזק של פתרונות המתמקדים במטופלים ומייצרים תועלות רחבות מעבר לתרופה עצמה.”

אודות סיגורדור אולפסון, נשיא ומנכל קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית

מר אולפסון כיהן עד לאחרונה כנשיא חברת אקטביס פארמה, יחידת התרופות הגנריות, התרופות הגנריות הממותגות, תרופות המותג והתרופות ללא מרשם של החברה. הוא הצטרף לאקטביס כסמנכל בכיר לגנריקה גלובלית בספטמבר 2010, ומונה לתפקיד נשיא יחידת הגנריקה הגלובלית באפריל 2012. לפני שהצטרף לאקטביס פארמה, מר אולפסון שירת כמנכל קבוצת אקטביס, שם היה אחראי על עסקי התרופות הגלובליים של החברה עם פעילות ביותר מ-40 מדינות. לפני שהצטרף לקבוצת אקטביס, מילא מר אולפסון מספר תפקידים חשובים בארגון המחקר והפיתוח הגלובלי של חברת פייזר בארהב ובאנגליה בין השנים 1998 ו-2003, ושימש כמנהל פיתוח תרופות בחברת אומגה פארמה באיסלנד במשך ארבע שנים. מר אולפסון מחזיק בתואר שני ברוקחות (Cand Pharm) מאוניברסיטת איסלנד.

אודות איריס בקקודנר, סמנכלית קבוצה, מצוינות שיווקית ותקשורת תאגידית גלובלית

איריס בקקודנר משמשת כסמנכל תקשורת תאגידית בכירה בטבע מאז אפריל 2013. לפני שהצטרפה לטבע, שימשה בקקודנר כמנכל קבוצה במקאן אריקסון ישראל, שם הייתה אחראית על חטיבת המדיה הדיגיטלית והקריאייטיב. לפני כן, שימשה בקקודנר כמנהלת שיווק ותוכן בחברת אורנגתקשורת בישראל, חברה בת של פרטנר טלקום. בין השנים 1996 ו-2002, היא כיהנה במספר תפקידים בכירים ביוניליוור ישראל, שהאחרון שבהם היה מנהלת חטיבת מוצרי הבית והטיפוח האישי. בקקודנר מחזיקה בתואר שני בשיווק וניהול עסקים מאוניברסיטת בר אילן בישראל, היא סיימה את לימודיה בTHNK, בית הספר למנהיגות יצירתית ויזמות חברתית בהולנד, ומחזיקה בתואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת חיפה בישראל.

אודות אריק דרפה, סמנכל איכות גלובלי

עד קבלת תפקיד זה, מר דרפה עבד כמנהל פעילות המוצרים הסטריליים, מוצרי נשימה ותרופות מיוחדות של ארגון התפעול הגלובלי של טבע. הוא הגיע לטבע בשנת 2013 מקבוצת Ipsen בצרפת, שם שימש כסמנכל בכיר של הפעילות הטכנית. לפני Ipsen, מר דרפה מילא שורה של תפקידים במשך 17 שנים בנובו נורדיסק בצרפת ובדנמרק. מר דרפה הוא בעל דוקטורט ברוקחות עם התמחות בכימיה אנליטית מאוניברסיטת פריז בצרפת, ותואר שני מתקדם במנהל עסקים מבית הספר הבינלאומי לניהול בדנמרק.

אודות איל דשא, סמנכל קבוצה בכיר, מנהל כספים ראשי

איל דשא חזר לתפקידו כמנהל הכספים הראשי של טבע וסמנכל קבוצה בכיר בפברואר 2014, לאחר ששימש כנשיא ומנכל בפועל של טבע מאז אוקטובר 2013. לפני כן, משנת 2012 ועד אוקטובר 2013, מר דשא שימש כמנהל הכספים הראשי של טבע וסמנכל קבוצה בכיר. אייל דשא מונה לתפקיד מנהל הכספים הראשי ביולי 2008. מר דשא שימש בעבר כסגן מנהל הכספים של טבע בין השנים 1989 ו-1996. משנת 2000 ועד שנת 2008, הוא כיהן כסמנכל בכיר ומנהל הכספים הראשי של חברת צק פוינט תעשיות תוכנה בעמ. משנת 1996 ועד שנת 2000, הוא כיהן כמנהל הכספי הראשי של חברת סאיטקס בעמ. מר דשא מחזיק בתואר ראשון בכלכלה משנת 1978 ותואר שני במימון משנת 1982 מהאוניברסיטה העברית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה