משפחה בריאה אוכלת נכון

לקראת יום המשפחה ובסמוך לירידת הקמפיין נגד ההשמנה שהשפיל המון ילדים ברחבי הארץ, מזכיר לנו ד”ר דיין- בעל מרכז המומחים לרפואה משולבת, כי תזונה נכונה חשובה מאוד לשמירה על בריאותנו וכהורים- אנחנו האחראים על תזונת ילדינו ולא אף אחד אחר.

מלבד ההקפדה על “מה אנו אוכלים” חשוב מאוד להקפיד גם על “איך אנו אוכלים”.

בגילאים צעירים, קל יותר להקנות הרגלי אכילה נכונים מאשר לחנך מבוגרים להרגלים חדשים.
בארץ, אוכלוסיית הילדים מתנהלת באורח חיים הכולל צריכת מזונות שמנים וממותקים. אנו חיים היום כחברת שפע הנהנית מאוכל זמין, תעשייתי וזול יחסית, אולם במחיר של איכות מזון ירודה, הכוללת סוכרים ופחמימות הרבה מעבר למה שצריך.
נוסף לחסרונות האיכות של המזון, לטענת ד”ר דיין- קיימות חמש טעויות נפוצות באכילה המודרנית:
אנו נוהגים לאכול מהר מידי, בשעות לא נכונות, אנחנו לא מקפידים על מרווחים נכונים בין הארוחות, אוכלים יותר מדי פחמימות ולא מקפידים על שתיית מים בכמות מספקת.

על פי שיטת ד”ר מאייר- אשר פיתח את שיטת ניקוי הגוף מרעלים המבוססת על “צום רפואי” תוך הקניית ערכים של הרגלי אכילה נכונים, קיימים מספר עקרונות מנחים כדי לשמור על מערכת העיכול ועל גוף בריא.

ד”ר דיין-מומחה ברפואה פנימית ובעל מרכז המומחים לרפואה משולבת, הוא היחיד בארץ הפועל על פי שיטת ד”ר מאייר. ד”ר דיין מציג את עקרונות שיטת ד”ר מאייר:

הקפידו על אכילת 3 ארוחות מסודרות ביום והימנעו משתייה בזמן האוכלשתייה בזמן האכילה מאריכה את משך העיכול שכן היא מדללת את מיצי העיכול.

שמרו על מרווחים מסודרים בין הארוחות ואל תאכלו לעיתים קרובות מדיאנו אוכלים בשעות לא נכונות ומאחר ומערכת העיכול היא מערכת מורכבת, לוקח לה זמן להתעסק עם האוכל שהיא מקבלת.

קבעו לכם ארוחת ערב משפחתית בשעה שבע בערב לכל המאוחר.-  אכילה בשעות מאוחרות היא בעייתית, משום שההספק של המערכת בלילה נמוך משמעותית לעומת ההספק בבוקר. אוכל שנכנס לגוף בשעות הלילה שוכב במערכת העיכול שעות ארוכות, בטמפרטורה של 37 מעלות, ועובר תסיסה וריקבון. לכן הוא משחרר כמויות אדירות של פסולת ואלה גורמות למחלות.

אכילה בישיבה- אדם צריך לאכול ולשתות בישיבה, לא בעמידה, לא בשכיבה, לא בהליכה, לא בנסיעה, לא בזמן קריאה, או כתיבה.

התמקדות באוכל- בזמן האכילה אדם צריך להיות עסוק אך ורק באכילה: לא לקרוא, לא להיות עסוק בכתיבה, לא לשוחח בטלפון, ולא ל?צפ?ות בטלוויזיה.

לא לאכול מהר מידי-אכילה מהירה גורמת לאובדן אינסטינקט השובע. לעיסה איטית וממושכת של המזון היא כלל חשוב בתרבות אכילה נבונה. יש הקובעים את הצורך ללעוס כל נגיסה שלושים ושתיים פעמים – כמספר השיניים בפה. זוהי גם טענת הרמב”ם.

אל תזינו את עצמכם ביותר מדי פחמימות- הפחמימות הן סוכר וזה הופך בגוף לשומן. והשומן, כידוע, הורג.

מרכז מומחים ד”ר דיין לרפואה משולבת
המרכז הינו מרכז המשלב רפואה קונבנציונאלית ורפואה משלימה.www.dayan-clinic.co.il
בנימין מטודלה 39 שיכון דן תל אביב טל. 03-6441185

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה