טכנולוגיות רפואיות

קהילת שלפוחית רגיזה החלה לפעול ברשת החברתית-בריאותית ”כמוני”

ד”ר יוסף אברבנאל: נסייע לסובלים משלפוחית רגיזה להתמודד עם מחסום הבושה

בשנת 2014 נותרו מחלות מעטות אותן ניתן להגדיר כ”מחלות מביכות”. אחרי שכניסתה של ויאגרה לשיח בין הרופא למטופל שברה את מחסום הבושה בתחום התפקוד המיני, המחלה המביכה ביותר עבור המטופלים בה נתקלים הרופאים היא תסמונת השלפוחית הרגיזה.

לדברי תמר שיפטר, מנהלת אתר כמוני, מסתבר שלמרות שכ- 20% מהאוכלוסייה מעל גיל 40 סובלים מתופעה זו, עדיין קיים מחסום שגורם למטופלים להתבייש לדבר עם הרופא על תופעה זו.

תסמונת השלפוחית הרגיזה היא מצב של הידרדרות בתפקוד כיס השתן הגורמת לאי יכולת להתאפק (דחיפות), קימה הולכת וחוזרת לשירותים בכל שעות היום (תכיפות) ודליפת שתן. הסובלים משלפוחית רגיזה נמנעים מלגשת לרופא מתוך מבוכה, ולכן מתמודדים עימה בעצמם, ללא טיפול. 20% מכלל האוכלוסייה מעל גיל 40 סובלים מהמחלה. מתחת לגיל 40 השכיחות נמוכה בשיעור של 5% עד 7%.

בימים אלה עולה לאוויר קהילת “שלפוחית רגיזה” ברשת החברתית-בריאותית “כמוני“. הקהילה תאפשר לחולים ולבני משפחתם להיוועץ עם מומחים, לדבר זה עם זה, לפגוש אנשים כמותם וללמוד מניסיונם של אחרים, לקבל ולתת תמיכה מקצועית ורגשית המסייעת בהתמודדות היומיומית עם התסמונת. ובעיקר תסייע לסובלים להתמודד גם עם מחסום הבושה. הקהילה תנוהל על ידי ד”ר יוסף אברבנאל, רופא בכיר במערך האורולוגי במרכז הרפואי רבין בפתח תקווה ובשירותי בריאות כללית (מנהל התחום) וד”ר מיכאל ויינריב, רופא בכיר בבית החולים מאיר בכפר סבא (מנהל הקהילה).

לדברי ד”ר יוסף אברבנאל, הסובלים מתסמונת השלפוחית הרגיזה מתמודדים עם אורח חיים בעייתי שנכפה עליהם. בעקבות המבוכה וההתמודדות העצמית עם התופעה הם נאלצים להטיל על עצמם מגבלות, כגון: ללבוש ביגוד שחור עליו פחות ניכרת דליפת השתן, לשבת בקולנוע תמיד ליד המעבר כדי לא להקים אנשים בדרך לשירותים, להימנע מפעילויות באזורים בהם אין שירותים, להימנע מיציאה לחיק הטבע, ללבוש חיתולים למבוגרים ולצאת מהבית עם בגדים להחלפה. הקמתה של הקהילה בכמוני תסייע לסובלים מתופעה זו לשבור את מחסום הבושה ולחלוק את המצוקה. בנוסף, החשיפה המשותפת תסייע להם להתמודד עם הבעיה באמצעות חשיפה למגוון הטיפולים הקיימים, ביניהם – טיפול תרופתי, ניתוחים ו/או פיזיותראפיה, בהתאם למצב המטופל וחומרת התסמינים.

הקהילה החדשה תאגד בתוכה מגוון תכנים; מדריך מלא על התסמונת, מאמרים וחדשות שוטפות, תכני גולשים, בלוגים ופורומים של מומחים, קבוצות דיון ותמיכה, מפגשים ומודעות. כמו כן הקהילה תאפשר תקשורת פרטית באמצעות דואר אלקטרוני פנימי או צ’ט בין חברי הקהילה.

כמוני היא רשת חברתית-בריאותית ראשונה מסוגה בישראל המתמקדת במטופל ובסובבים אותו. כמוני הוקמה כחברה למען הציבור והיא יוזמה של פרופ’ מרדכי שני, מייסד מכון גרטנר וחתן פרס ישראל.  באתר ישנן קהילות רבות נוספות פרט לקהילת השלפוחית הרגיזה, ביניהן: קהילת קשב וריכוז, קהילת קרוהן וקוליטיס, אוסטיאופורוזיס, לב, סוכרת, טרשת נפוצה, כאב כרוני, שבץ מוחי, קהילת הפרעות אכילה וקהילות נוספות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה