טכנולוגיות רפואיות

חמש טכנולוגיות בריאות ל-2014 /מאת ד”ר דינה ראלט/כמוני

http://www.camoni.co.il

שנת 2013 היתה שנת טכנולוגיית הבריאות לצרכן, יש כבר כ- 100000 אפליקציות בריאות לטלפונים סלולרים, כשעשר מהן מייצרות 4 מיליון הורדות חינם כל יום. השנה גם אופיינה בטכנולוגיות לבישה/ענידה כמוAiro,Nike+ FuelBandאוFitbitומצפים שעד סוף 2014 יעלה השוק ל- 100 מיליון יחידות.

אז מה מצפים שיתרחש בשנת 2014? הנה 5 מגמות טכנולוגיות שתופסות תאוצה:

בגדים חכמים ושעוני מדידה ומעקבלכל משתני הבריאות

גל חדש של מלבושים מתוחכמים המכילים ביו-מדדים שיכולים לעקוב אחרי דופק הלב, קצב הנשימה, פעילות, שינה, סטרס, רמת סוכר וגם תזונה ולשדר את המידע הנבחר לטלפון הסלולרי. כמו למשלOMsignalאוWearable Sports Electronics

ביקורי רופאים וירטואליים

קל להביא את הרופא לייעוץ שכן דרך הרשת לשאול ולקבל תשובות מקצועיות זה פשוט, ראהכמוני. גם לארגן מיפגשי רופא-מטופל נראה ישים כמו למשלGoogle HelpoutsובקרובScanaFlo deviceיוכל לבצע אפילו בדיקות שתן.

מזון מועצם ומשופר

כשהמידע זמין כל כך אפשר גם לשפר את התזונה, כמו למשל אפליקציית ה-Fooducateשסורקת את הברקוד על חבילות המזון ומקבצת את המידע על התכולה. ובקרובAIRO wristbandשתוכל לעקוב אוטומטית אחרי מספר הקלוריות ואיכות המזון בארוחה, ו-TellSpecשתוכל לזהות כל מרכיב שעל הצלחת ולהראות בסלולרי.

פרסי בריאות למבריא

אם יהיה קל יותר לדאוג לבריאותנו, יהיה גם קל יותר לקבל תגמול עבור מאמצי בריאות כשתוכניות כמוLifeVestמעניקות הנחה בתשלומי בריאות למטופל שמשפר את בריאותו. וגם אפליקציה כמוGymPactשבוחנת כמה תנועה עושים ביום ומשלמת כעושים יותר, אבל אם לא עומדים ביעד מקבלים קנס.

מידע נרחב זמין לרופא

על פי סקריPew Researchכחמישית מהאמריקאים כבר משתמשים בטכונולוגיות מעקב בריאות ואם כמו שמצפים, זה יעלה דרמטית יהיה פשוט יותר לרופאים לאתר מצבי טרום מחלה כמו למשל לפני סוכרת ולאפשר מניעה בחוכמה.

על כל המידע הזה צריך לשמור בקפדנות ו-TrueVaultכדוגמה, אכן פיתחה אבטחה של כל המידע המועבר בין המטופל והרופא.

http://www.camoni.co.il/index.php?idr=402&pid=23328

למתעניינים בהפעלת רשתות חברתיות- נפתח ב-EMEDהקורס רשת חברתית בשרות הרפואה, אתם מוזמנים

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה