טכנולוגיות רפואיות

הקץ לבחילות הבוקר : ההיריון הבא של קייט מידלטון ושל מיליארדי נשים בעולם ירגיש אחרת לגמרי

עידן חדש – לראשונה, אישר מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) תרופה נגד בחילות והקאות בהריון

מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר את התרופה Diclegis (Doxylamine succinate  ו pyridoxine hydrochloride) לטיפול בנשים בהריון שסובלות מבחילות והקאות. Diclegis היא תרופת פטנט, טבליה בשחרור איטי, המיועדת לנשים בהריון שסובלות מבחילות והקאות, ללא  פתרון טיפולי  “שמרני” כמו: שינויים בתזונה ובאורח החיים (אכילת ארוחות קטנות במקום 3 גדולות, אכילת מזונות דלי שומן, והימנעות מריחות מעוררי בחילות). מנהל המזון והתרופות האמריקאי (ה- FDA) העניק את הציון A ל Diclegis שמשמעותו שבתוצאות של מחקרים מבוקרים, הוכח שלא נצפתה עליה בסיכון לעובר בקרב נשים בהריון שנטלו את התרופה.

חברת צמל ביו-פארמה הישראלית תשווק בלעדית, את התרופה בישראל. התרופה הוגשה לרישום במשרד הבריאות. בתום הרישום, היא תשווק  בישראל. 

בחילות והקאות של נשים בהריון, המוכרות גם בשם “בחילות בוקר” מופיעות בקרב 70% – 85% מהנשים בהריון ומתאפיינות בתסמינים של בחילות קלות ועד הקאות חמורות שיכולות להימשך לאורך חלק ניכר משעות היממה. במקרים של חוסר טיפול התופעה יכולה להחמיר למצבים המחייבים אשפוז. לבחילות וההקאות השפעה מהותית על מצבה הרגשי והנפשי של האישה בהריון וכמובן על משפחתה. התופעה מהווה נטל כלכלי על מערכות הבריאות וגורמת להפסד ימי עבודה וכד’.

גם בישראל אין בנמצא טיפול לנשים בהריון הסובלות מבחילות והקאות והרופאים ממליצים בד”כ על מגוון של תרופות שונות המיועדות לטיפול בבעיות אחרות, המספקות הקלה מסוימת. בד בבד, קיים שוק פרטי של תוספי תזונה ותרופות שונות מחוץ לסל הבריאות. לאור המצב, קיימת ציפייה גבוה הן מצד הנשים בהריון והן מצד הרופאים לתרופה שתיתן מענה אפקטיבי המותווה ישירות לטיפול בבעיה זו.

יצרנית התרופה, חברת Duchesnay  הקנדית בחרה כנציגתה בישראל בחברת צמל ביו-פארמה הישראלית כמפיצה בלעדית של התרופה בישראל. חברת צמל ביו-פארמה הינה חברת בת של קבוצת צמל מדיקל המתמחה בשיווק ציוד ותרופות למערכת הבריאות בישראל, ובכלל זה לכל בתי החולים ולקופות החולים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה