טכנולוגיות רפואיות

מחידושי כנס ה-2012 MDDMI: Neurokeeper תחשוף מוניטור שיסייע באיתור מוקדם של שבץ מוחי חוזר

פיתוח חדשני של חברת Neurokeeper יסייע באיתור מוקדם של שבץ מוחי חוזר בקרב חולים שלקו בשבץ מוחי ראשון. החידוש, שיוצג בכנס המכשור הרפואי הבינלאומי MDDMI 2012 שיתקיים בשבוע הבא במרכז הקונגרסים בחיפה, יאפשר לחולים להגיע מוקדם ככל האפשר לבית החולים לקבלת עזרה, על כל המשמעויות הנובעות מכך.

חברת Neurokeeper פיתחה מוניטור, הכולל רתמה המוצמדת לראש ובה חיישנים מפענחי אותות, המאפשר לזהות שבץ מוחי בקרב חולים שכבר עברו אירוע שבץ ראשון. המכשיר, שכבר עבר את שלב האב-טיפוס, מבוסס על הטכנולוגיה של מכשיר ה-EEG למדידת גלי מוח, ואלגוריתמים שפותחו בחברה, מאפשרים לזהות מצב של התפתחות  שבץ מוחי והדרדרות קרבה. במקרה כזה, המכשיר משמיע ציפצוף ואז החולה ובני משפחתו יכולים למהר לבית החולים, או להזעיק עזרה הביתה. החולה, שעבר שבץ מוחי ראשון, מתבקש לישון עם המכשיר במשך זמן האישפוז, ב- 48 השעות הראשונות בהן יש סיכוי גבוה במיוחד לשבץ החוזר, וכן ב-90  הימים שלאחריו, המהווים תקופת סיכון לאירוע חוזר.  

עד כה נערך בהצלחה ניסוי קליני בבני אדם בבתי החולים רמב”ם והלל יפה, שבהם נמדדה זרימת הדם במוח והיכולת של המכשיר להבחין בין חולה לבין אדם בריא. 

לדברי שי בר חיים, מנכ”ל חברת Neurokeeper, המכשיר פותח בעקבות הנתונים העולמיים על שבץ מוחי, מספר המקרים הרב והנתונים על הסטטיסטיים של מיעוט הטיפול בשבץ והתרחשות אירועים חוזרים. בארה”ב, מתרחשים כ-800 אלף מקרי שבץ  מוחי בשנה ועלות הטיפול המשוערת לשנת 2015, מוערכת בכ-90 מיליארד דולר לשנה. 75 אחוז מהנפגעים לא מגיעים לבית החולים במסגרת חלון הזמן לאחר האירוע, ואז כבר מאוחר מכדי להציל את המצב מבחינת תועלת הטיפול. בחלק מהמקרים מצב זה קורה מכיוון שהאירוע המוחי התרחש בזמן שהחולה היה במצב של  שינה ולא של עירנות. המכשיר החדש, אותו יחבוש החולה שעבר שבץ ראשון, גם במהלך השינה, יתריע בזמן על השבץ הצפוי ויאפשר לחולה לקבל טיפול בזמן.

כנס ה- “MDDMI 2012” שם את הדגש, על מגמות וטרנדים בפיתוח מכשור רפואי, תהליכי רפואה בעולם ה- IT, השקעות בפיתוח, מימון ורישום פטנטים. הכנס יתקיים במרכז הקונגרסים בחיפה, ב- 22 באוקטובר 2012. בכנס צפויים להשתתף למעלה מ- 1000 אורחים מהארץ מחו”ל, ביניהם רופאים, חברות הנדסה ופיתוח, מומחי טכנולוגיה, עורכי פטנטים וחברי משרד המדען הראשי.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה