טכנולוגיות רפואיות

סקר חדש מגלה:71% מעידים כי פצעי הבגרות ישפיעו על בחירתם בבן או בת זוג

בסקר שבוצע על ידי מכון המחקר PharmaQuest עבור פריגו, משווקת דואק ג’ל  לטיפול באקנה, ונערך בקרב כ-600 נשאלים בין הגילאים 12-30,כדי לבחון עמדות והשפעות פצעי בגרות על חייהם, נמצא כי עבור 71% מהנשאלים פצעי בגרות היו משפיעים על ההחלטה לצאת עם בן או בת זוג. במפתיע או לא, אחוזים דומים מאוד העידו על הנטייה הזו בכל קבוצות הגילאים ואצל שני המינים.

4 מתוך 5 ישראלים יסבלו מאקנה; רבע מהם מטשטשים בעזרת מייק אפ

79.6% מהישראלים העידו כי הם סובלים או סבלו מפצעי בגרות, רובם בגילאי 15 עד 18 (70.7%). נתון מפתיע מעלה כי שליש מבני ה-25 עד 30 עדיין סובלים מפצעי בגרות. עוד עולה, כי 15.5% מכל מי שסובלים מפצעי בגרות אינם מטפלים בבעיה ו25.5% מטשטשים אותם באמצעות מייק אפ, חלקם גברים.

מחצית מהסובלים מאקנה מאשימים את הצ’יפס והשוקולד

54.1% מהסובלים מפצעי בגרות סבורים כי הם נגרמו כתוצאה ממזון עתיר שומן כמו שוקולד, גבינות שמנות וכו’, וכן 52.1% טוענים שהבעיה נגרמת משינויים הורמונאליים. במקום השלישי ברשימת הגורמים לאקנה דירגו הנשאלים לחץ ומתח, כאשר נשים העניקו לגורם זה משקל יותר גדול – 47% לעומת 21% בלבד מהגברים. רק 12.8% מהנשאלים דיווחו כי חוסר היגיינה אישית גורמים לדעתם להופעת אקנה.

3 מכל 5 אומרים שפצעי הבגרות השפיעו על חייהם

3 מכל 5 נשאלים ציינו שפצעי הבגרות השפיעו על חייהם: לשליש מהם הפצעים גרמו לירידה בביטחון העצמי, ואילו לחמישית מהנשאלים הבעיה הפריעה לחיי החברה. כ-34.5% מהנשאלים אמרו שהאקנה גרם להם למצב רוח ירוד ולדכדוך, ממצא שבלט יותר אצל נשים (32.4%) מאשר גברים (21.2%). אצל הנשים ניתן לראות כי האקנה גרם בצורה מובהקת יותר לירידה בביטחון העצמי (38.5% בקרב נשים לעומת 28.8% אצל הגברים) ולאי רצון לצאת מהבית (16.9% בקרב נשים לעומת 7.7% בגברים). הגברים, לעומת זאת, מייחסים משקל גדול יותר למציאת בת זוג, והם ציינו באופן מובהק יותר כי פצעי הבגרות הפריעו להם להציג תמונה באינטרנט ולמצוא בת זוג. 13% מהנשאלים, גברים ונשים, העידו כי לא רצו לצאת מהבית בגלל האקנה, כאשר האחוזים הגבוהים ביותר היו בקבוצת הגיל 19-24. 12% ציינו שהמצב הפריע להם למצוא בן או בת זוג.

לדברי ד”ר אבנר שמר, מומחה לרפואת עור ומין – בי”ח שיב”א תל השומר: ” קיימת תפיסה הרווחת  בקרב הציבור לפיה מזון עתיר שומן כזה או אחר  גורם לפצעי בגרות, כפי שעולה מן הסקר. באופן כללי – לפי רוב המחקרים  בעולם-  אין קשר בין מזון מסוים לבין הופעה או החרפה של אקנה (אחרת הפסקת אותו המזון היתה אמורה להעלים או לשפר את האקנה -אך כמובן זה לא קורה כך ). יש לציין ולהדגיש  כי בחלק קטן  באוכלוסיה, עלול סוג מזון מסוים להחריף או לגרום לפצעי בגרות. דווקא היגיינה אישית כגון רחיצת הפנים בסבון טיפולי יום יום, שאינה נתפסת כגורם מכריע על פי תוצאות הסקר, הינה משמעותית בשיפור האקנה הרבה יותר מהימנעות מסוגי מזון שונים .

נתוני הסקר מוכיחים כי האקנה הוא בעיה נפוצה, המשפיעה על כל תחומי החיים, ויחד עם זאת בעיה שלא כולם מטפלים בה.  ישנה מודעות גבוהה לגורמים לאקנה ולחשיבות הטיפול בה, אך עדיין הסקר מראה כי 15% מהסובלים מאקנה אינם עושים דבר כדי לטפל בפצעים. “

דואק ג’ל פעם ביום היא תרופת מרשם המיועדת לטיפול במקרים של אקנה קלה עד בינונית, במיוחד זו המלווה בפצעים דלקתיים. מדובר בשילוב חדשני של שני מרכיבים אנטיביוטיקה ובנזואיל פרוקסיד ,המקנים לו פעילות אנטי בקטריאלית, אנטי דלקתית ואנטי קומדונאלית, והמביא לשיפור מהיר במצב האקנה – כבר לאחר שבוע טיפול. למהירות הפעולה של דואק, יעילותו לאורך זמן, יחד עם הנוחות של מריחה אחת ביום ישנן השלכות מהותיות לגבי הענות המטופל לטיפול ולהצלחתו של הטיפול , במיוחד כשמדובר בבני נוער. דואק הוא ג’ל שקוף שנספג היטב ואינו משאיר סימנים, מכיל מרכיבי לחות המפחיתים את הגירוי בעור למינימום. את דואק ג’ל אין צורך לשמור בקירור לאחר הפתיחה .השילוב הייחודי מונע יצירת עמידות לאנטיביוטיקה. כיום הוא נחשב לתכשיר מוביל בעולם עם ניסיון במיליוני מטופלים עד כה ולאחרונה נכנס לשימוש גם בארץ.

נמסר על ידי יח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה