טכנולוגיות רפואיות

השוואה בין Conventional CEA ובין Eversion CEA במניעת אירועים מוחיים (Stroke)

ממחקר חדש שפורסם בכתב העת Stroke עולה כי התוצאות הנוירולוגיות המוקדמות טובות יותר עם Conventional CEA (Conventional Carotid Endarterectomy) בהשוואה ל-Eversion CEA, אך הטכניקה האחרונה עשויה להיות יעילה יותר במניעת שבץ מוחי בטווח הרחוק.

החוקרים מגרמניה מסבירים כי הן הגישה הקונבנציונאלית והן הגישה המקבילה משמשים לאנדארטרקטומיה של עורקי התרדמה, אך עד כה לא נקבעה הטכניקה האידיאלית במקרים אלו.

להשוואת התוצאות של שתי הפרוצדורות, החוקרים בחנו את הנתונים של החולים במחקר SPACE-1 שנכללו בזרוע הניתוחית, שכללה 310 חולים שעברו CEA Conventional ו-206 לאחר Eversion CEA.

במדגם זה, שיעורי השבץ המוחי באותו צד או תמותה בתוך 30 ימים עמדו על 3% בקבוצת Conventional CEA, בהשוואה ל-9% לאחר Eversion CEA (p=0.005). שכיחות מקרי שבץ מוחי באותו צד עמדה על 0.3% ו-0.4% בשתי הקבוצות, בהתאמה (p=0.0035). עם זאת, שיעורי השבץ המוחי לאחר שנתיים, שאירעו לאחר למעלה משלושים ימים מהפרוצדורה עמדו על 2.9% לאחר ניתוח קונבנציונאלי, לעומת 0% בקבוצה המקבילה (p=0.017).

כאשר החוקרים כללו את הסיבוכים סביב הפרוצדורה במהלך שנתיים, לא זוהה הבדל משמעותי בשיעורי שבץ מוחי ובשיעורי תמותה בין שתי הקבוצות. עם זאת, הם ממליצים להתייחס בזהירות לממצאים אלו, ומדגישים כי מדובר בניתוח פוסט-הוק של הממצאים.

Stroke 2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה