טכנולוגיות רפואיות

”הגנב השקט של הראייה” מומחי עיניים בסורוקה מבצעים בדיקות סקר לגילוי מוקדם של גלאוקומה

צוות מחלקת העיניים במרכז הרפואי סורוקה בראשותה של פרופ’ טובה ליפשיץ מעניק לאוכלוסיית הנגב שירותי רפואת עיניים מתקדמים הכוללים גם אבחון וטיפול בגלאוקומה.

מחלת הגלאוקומה, המכונה גם “הגנב השקט של הראייה”, פוגעת בעצב הראייה באופן הדרגתי, איטי ומתמשך – עם הזמן חלה פגיעה בשדה הראייה שהולך ומצטמצם ולבסוף גם מרכז הראייה עלול להיפגע עד עיוורון.  המחלה נפוצה יחסית ופוגעת באחוז אחד עד שניים מהאוכלוסייה שגילה יותר מ?40. עם הגיל עולה שכיחות המחלה עד כדי 10% באוכלוסייה שגילה יותר מ?70.

בדרך?כלל אין לגלאוקומה סימנים מוקדמים והחולה אינו מבחין ששדה הראייה שלו הולך ומצטמצם. לרוב המחלה אינה מלווה בכאב ולכן מרבית החולים אינם מודעים לחומרת מצבם. כאשר הם מבחינים בכך, נמצאת המחלה בשלבים מתקדמים מאד ולעיתים בלתי הפיכים.

רק בבדיקה של רופא עיניים ניתן לגלות את הסימנים היכולים להתריע על הסיכוי למחלה – עלייה בלחץ תוך עיני וצורת עצב הראייה.

מדי שנה ביום הגלאוקומה העולמי, עורכים רופאי עיניים מומחים לגלאוקומה בסורוקה בדיקות סקר לגילוי המחלה.
ביום הגלאוקומה בשנה שעברה, נבדקו בסורוקה יותר ממאה אנשים – כעשרים מהם נמצאו בעלי סיכון לפתח את המחלה ונבדקים אחדים אובחנו כחולים בגלאוקומה.

ביום הגלאוקומה העולמי שיצויין השנה בתאריך 13.3.12, ד”ר צבי טסלר וד”ר אסף קרץ, רופאים בכירים במחלקה ובעלי התמחות על במחלת הגלאוקומה, יבצעו בדיקות סקר לגילוי מוקדם של המחלה בסיועה של אינה שוסטרמן, אחות אחראית מרפאת עיניים.

ד”ר אסף קרץ: “בבדיקת הסקר לגלאוקומה אנו מודדים את הלחץ בעיניים ובודקים את מבנה עצב הראייה. כך ניתן להעריך בשלב מוקדם את הסיכוי לחלות בגלאוקומה”.

בדיקות סקר לגלאוקומה יתבצעו ללא תשלום ביום שלישי 13.3.12 בשעות 14:00-9:00 במבואה של בניין האשפוז הכירורגי במכלול הדרומי של בית החולים (בסמוך לפסל בן?גוריון)

לפרטים נוספים:

ענבר גוטר, דוברת;שרון אדרי, ע’ דוברת;

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה