טכנולוגיות רפואיות

לרגל יום הסרטן הבינלאומי שיחול ב-4/2

בשורה לחולי סרטן וגידולים במערכת העצבים: מכשיר רדיוכירורגי מהפכני, מייעל את טכניקת הטיפול בגידולים במוח ובעמוד השדרה

נובליס TX, מאיץ קווי חדש המאפשר טיפולי הקרנה “כירורגית”, אינו מצריך קיבוע של הראש באמצעות ברגים לגולגולת, מקצר את משך הטיפול ונותן מענה לגידולים בעמוד השדרה, בריאות, בערמונית ובכבד

Novalis TX – הינו מאיץ קווי חדשני פרי שיתוף של חברת “Brain Lab” וחברת VARIAN, הכולל מערכת דימות משוכללת, מחשוב ותוכנות מתוחכמות המאפשרות ביצוע הקרנות בעוצמה רבה יותר ובדיוק רב יותר, עם מערכות  רובוטיות פורצות דרך.

אין צורך לקבע באמצעות ברגים את ראשו של המטופל או אזורים אחרים – עד כה, על מנת להבטיח דיוק מרבי, היה צורך בהרכבת טבעת מתכתית סביב ראש החולה עם ברגים שאחזו בגולגולת, כדי לקבע את הראש בזמן הטיפול. למכשיר ההקרנה החדש מערכת עקיבה משוכללת, משולבת עם שולחן רובוטי, המאפשרת לו לבצע הקרנה מדויקת בלי צורך בקיבוע ראש החולה עם מסגרת. המצלמות העוקבות אחר אזור הגוף המטופל מגלות כל תזוזה בזמן אמת, אפילו של עשיריות מילימטר, ומספקות למערכת התרעה. השולחן הרובוטי עליו שוכב החולה, מובא מייד למיקום חדש, על מנת לאפשר את המשך ההקרנה. המערכת מאפשרת למקם את אזור המטופל בנקודת פגיעת הקרן בדיוק מרבי ובזמן אמת.

מתאים בעיקר לגידולים במוח ובעמוד השדרה “עד היום, לא ניתן היה להשתמש ברדיכירורגיה לטיפול בגידולים בעמוד השדרה או בגידולים בריאות משום שהאברים האלו, שלא כמו המוח, זזים כל הזמן בין אם בתנוחות (עמוד השדרה) ובין עם בנשימות (ריאות). נתון זה משמעותי במיוחד בשל העובדה שהטיפול ברדיו כירורגיה כרוך בהקרנה עוצמתית מאוד וללא דיוק מכאני אולטימטיבי (של עשיריות מילימטר), ההקרנה עלולה לגרום לנזק למבנים בריאים שסביב הגידול.   

רדיוכירורגיה בכל אזור שנדרש כפי שרדיוכירורגיה הביאה מהפכה של ממש לטיפול בגידולים בראש, כך אנו מצפים שיקרה בגידולים בעמוד השדרה ואזורים אחרים של הגוף. במקרים רבים הרדיוכירורגיה פותרת את החולה מצורך בניתוח קונבנציונלי. בשילוב עם אבחון מוקדם המתאפשר היום בשל אמצעי דימות מתוחכמים, רדיוכירורגיה יכולה לשנות את התחזית לגידולים בעמוד השדרה שהצריכו עד כה ניתוחים מורכבים ושהיה ממושכת באשפוז.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה