טכנולוגיות רפואיות

פלסמה עתירה בטסיות להקלה על כאב כרוני עקב מרפק טניס (Am J Sports Med)

במאמר חדש שפורסם בכתב העת The Journal of Sports Medicine מדווחים חוקרים כי פלסמה עתירה בטסיות (PRP או Platelet-Rich Plasma) מביאה להקלה בכאב על-רקע מרפק טניס (Chronic Lateral Elbow Epicondylitis).

לדברי החוקרים מיוון, כיום אין פתרון לחולים הסובלים ממרפק טניס. באזורים מרוחקים או במערכות בריאות שאינן תומכות כלכלית בשימוש בפלסמה עתירת-טסיות, ניתן להשתמש כתחליף בדם מלא.

במסגרת המחקר השוו החוקרים את היעילות של זריקה מקומית בודדת של PRP תחת הנחיית אולטרה-סאונד עם זריקת דם אוטולוגי. מדגם המחקר כלל 28 חולים עם Chronic Lateral Epicondylitis.

החוקרים מדווחים על שיפור במדדי VAS (Visual Analog Scale) שישה שבועות לאחר הזריקה, כאשר השיפור היה גדול יותר משמעותית בקבוצת המטופלים בפלסמה עתירת-טסיות (ממוצע, 3.8 נקודות, שיפור של 61.47%) בהשוואה לקבוצת הטיפול בדם אוטולוגי (ממוצע של 2.5 נקודות, שיפור של 41.6%).

בשתי הקבוצות חל שיפור נוסף 3 ו-6 חודשים לאחר הזריקות, ללא הבדל משמעותי במדדי הכאב בין הטיפולים. בשום שלב לא תועדו הבדלים בין הקבוצות מבחינת השיפור במדד Liverpool Functional Score.

החוקרים כותבים כי פלסמה עתירת טסיות הינה ככל הנראה הטיפול הטוב ביותר לחולים הסובלים באופן כרוני ממרפק טניס, במידה והטיפול ניתן לאחר הטיפולים המקובלים הכוללים מנוחה, סדים, תרופות ממשפחת נוגדי-דלקת שאינם סטרואידים, זריקות קורטיזון או פיזיותרפיה.

Am J Sports Med 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה