טכנולוגיות רפואיות

שמירה על עור כף הרגל בקיץ/ דר’ זהבה לבר, מומחית לרפואת עור ודרמטולוגיה קוסמטית

בקיץ עור כפות הרגליים נוטה להתייבש, בעיקר בעקבות החשיפה לאויר החם והיבש, הליכה לים ולבריכה ונעילת הסנדלים. עוד תופעה שנפוצה בקיץ היא הפטרת ברגליים ובציפורניים, שמפריעה לאנשים רבים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה אסתטית. לכן, במיוחד בקיץ, חשוב לשמור על מספר כללים כדי למנוע את יובש העור ולנסות להמנע מפטרת:

העדיפו להתקלח במים פושרים ולא במים חמים, וצמצמו שימוש בסבון ככל האפשר. עדיף להשתמש בתרחיצים המועשרים בלחות. רצוי לספוג את המים מכפות הרגליים מיד ולא לשפשף במגבת, כדי למנוע גירוי של העור.

כאשר עוסקים בפעילות ספורט בקיץ, רצוי לגרוב גרביים יבשות ונקיות העשויות  כותנה ולא מחומרים סינתטיים.

הוסיפו כל הזמן לחות לעור. מומלץ להניח את שפופרת הקרם במקום נגיש ונראה לעין כדי לא לשכוח למרוח. חשוב לבחור קרם רגליים שאינו שומני ושנספג היטב בעור. קרם שאינו נספג אינו יעיל.

יש לרחוץ את הרגליים בכל יום ולייבש אותן בקפדנות ובזהירות, במיוחד בין האצבעות. חשוב למרוח את הרגליים בקרם לחות אחרי הרחצה, במיוחד במקומות הרגישים ביותר- העקבים וכריות כף הרגל. קרמים המכילים אוריאה, כמו אקסרה FOOT, מתאימים במיוחד למטרה זו מאחר והאוריאה מקבעת את הלחות בתוך העור ומעניקה לו לחות לטווח ארוך.

חשוב לגזור ציפורניים בקו ישר ולא קרוב מידי לעור ולהמנע מגזירה של הפינות כדי למנוע ציפורן חודרנית.

חשוב להסיר את הלק מציפורני הרגליים מדי פעם כדי לוודא שלא הופיעו פטריות בציפורני הרגליים. במידה והתגלתה פטרת בציפורניים, ניתן לטפל בתכשיר בצורת לק כגון מיקונייל או לוסריל. 

לא מומלץ ללכת יחפים, גם בבית, כדי להמנע מעור גס ברגליים.

אם למרות הוספת הלחות, העור בכף הרגיל ממשיך להתקף, יתכן שמדובר בפטרת. למי שסובל מפטרת ברגליים ניתן להשתמש בתכשירים אנטי פטרייתים כדוגמאת אגיסטן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה