טכנולוגיות רפואיות

כנס המחקר הרפואי – לשכת המדען הראשי

  לשכת המדען הראשי במשרד הבריאות ארגנה את כנס המחקר הרפואי , כנס מדעי ייחודי זה  בחסות מנכ”ל המשרד, פרופ’ רוני גמזו .

בכנס החד-יומי, שהתקיים ב 20.6.11 בבית ההארחה מעלה החמישה נכחו כ- 160 משתתפים, הוצגו ממצאי מחקריים שנתמכו על ידי קרן המחקר של לשכת המדען במשרד הבריאות. המחקרים שהוצגו היו מתחומי מחקר שונים: חקר הסרטן, מחקר בתאי גזע, חקר הלב, סוכרת ומחלות כליה, מחלות גנטיות ופסיכיאטריות, תזונה ומחלות ויראליות.

הכנס אורגן על ידי ד”ר בני לשם וצוות לשכת המדען במשרד הבריאות .

במענה לפניה לכל החוקרים שקבלו מענקי מחקר מקרן המדען בין השנים 2006-2010 התקבלו כ 120 תקצירי מחקרים.

וועדה מדעית בת 13 מדענים ורופאים בכירים, בראשות פרופ’ ברכה רגר, סקרה את התקצירים ובחרה 10 מהם להצגה בכנס. כמו כן בחרו חברי הוועדה את המועמדים לפרס המחקר המצטיין והפוסטר המצטיין.

הכנס נפתח בברכות של פרופ’ רפאל משולם, ראש חטיבת מדעי הטבע של האקדמיה הלאומית למדעים ופרופ’ אבי ישראלי, המדען הראשי החדש של משרד הבריאות. שניהם הדגישו את התפקיד המרכזי שיש למחקר רפואי בתרומתו לרמת הרפואה בארץ.

שתי הרצאות מליאה ניתנו בכנס. הראשונה  על ידי פרופ’ בנימין ראובינוף, מהמרכז הרפואי הדסה, על השימושים בתאי גזע עובריים מאנוש בהתמודדות עם מחלות מערכת העצבים והשנייה, על ידי פרופ’ בת שבע כרם מהאוניברסיטה העברית, על שינויים גנטיים שעלולים לגרום למחלת הסרטן.

כ 60 פוסטרים המתארים ממצאי מחקרים שממומנו על ידי קרן המדען הוצגו בסמוך לאולם ההרצאות ועוררו עניין רב בקרב המשתפים הרבים בכנס.

בסיום הכנס, הוענק פרס המנכ”ל בסך 5,000 למחקר המצטיין של ד”ר ירון שב-טל מאוניברסיטת בר-אילן ולפוסטר המצטיין בסך 2,000 של אסף בסטר מהאוניברסיטה העברית.

רבים מהמשתתפים ברכו על קיום הכנס וארגונו המוצלח שהוכיח את העוצמה המחקרית של קרן המדען הראשי במשרד הבריאות וייחודה של הקרן בארץ בהיותה התומכת העיקרית במחקרים עם הכוונה קלינית. הובעה התקווה שכנסים כאלה יתקיימו בעתיד ויהפכו למסורת.

נמסר על ידי עינב שימרון – גרינבוים דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה