טכנולוגיות רפואיות

תוצאות ארוכות טווח של החלפת פרק שורש כף היד עם שתל במטופלים עם rheumatoid arthritis (מתוך JBJS)

מאת ד”ר אולה קראסיק

במחקר פרוספקטיבי חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת JBJS מדווחים החוקרים על תוצאות ארוכות טווח של arthroplasty כולל של שורש כף היד עם שתל של פרק שורש כף היד (implant arthroplasty of the wrist ) במטופלים עם rheumatoid arthritis . החוקרים עקבו אחר 19 מפרקים ב-15 מטופלים במשך פרק זמן ממוצע של 7.3 שנים (טווח של 5.0-10.8 שנים). התוצאות נמדדו על ידי ציון Disabilities of the Arm, Shoulder and Hand (DASH) , על ידי טווח תנועה של פרק כף היד, וכן על ידי ממצאים רדיולוגיים.

החוקרים מצאו שיפור בציון DASH מ-62 נקודות בממוצע טרם הניתוח ל-40 נקודות בזמן המעקב האחרון. ממוצע הכיפוף והיישור של פרק כף היד בזמן המעקב האחרון היה 42 מעלות ו-20 מעלות, בהתאמה, עם שיפור ממוצע כולל של קשת כיפוף-יישור של 14 מעלות.

סך של 9 פרקים (45%) ב-8 מטופלים עברו ניתוח רוויזיה בשל רפיון של המרכיב הקרפלי. מטופל אחד עבר arthrodesis של פרק כף היד בשל חוסר יציבות חוזר של הפרק. שני מפרקים נוספים בשני מטופלים הדגימו עדות רדיולוגית לשקיעת המרכיב הקרפלי. שיעור ההשרדות של השתל לאחר 5 ולאחר 7 שנים מההשתלה היה 75% ו-60% בהתאמה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מעקב ארוך טווח אחר מטופלים אשר עברו החלפת פרק שורש כף היד בשל rheumatoid arthritis עם שתל של הפרק מדגים שיעור גבוה של כשלון. לרב הכשלון נובע מריפיון המרכיב הקרפלי, אשר דרש ניתוח רוויזיה ב-50% מהפרקים. מטופלים עם שתל יציב שמרו על טווח תנועה תפקודי ודווחו על שיפור במדדים שונים.

The Journal of Bone and Joint Surgery. 2011;93:914-919

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה