טכנולוגיות רפואיות

כריתת קיבה באמצעות רובוט במטופלים עם סרטן קיבה בשלב מוקדם (מתוך Arch Surg)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת Archives of Surgery עולה כי כריתת קיבה באמצעות רובוט במטופלים עם סרטן קיבה בשלב מוקדם עשויה להיות גישה חלופית המשתווה מבחינת בטיחות ויעילות לגישת הכריתה הלפרוסקופית.

במחקר רטרוספקטיבי זה השוו החוקרים יעילות ובטיחות של כריתת קיבה באמצעות רובוט לעומת כריתה לפרוסקופית ב-827 מטופלים עם סרטן קיבה מוקדם. מתוך מטופלים אלה, 236 עברו כריתה באמצעות רובוט, ואילו 591 עברו כריתה לפרוסקופית שלמה של הקיבה עם כוונת ריפוי (radical gastrectomy ). החוקרים השוו נתוני בסיס של המטופלים לפני הניתוח וכן תחלואה ותמותה לאחר הניתוח.

* החוקרים מצאו כי קבוצת המטופלים אשר עברו כריתה באמצעות רובוט הייתה צעירה יותר בממוצע מהקבוצה שעברה כריתה לפרוסקופית. מלבד הגיל, לא נמצאו הבדלים בין נתוני הקבוצות טרם הניתוח.

* משך הניתוח הממוצע באמצעות רובוט (219.5 דקות) היה ארוך בממוצע ב-49 דקות ממשך הניתוח הלפרוסקופי הממוצע (170.7 דקות) (P<0.001 ).

* איבוד דם ממוצע בקבוצת הכריתה באמצעות רובוט נמצא נמוך יותר באופן משמעותי מזה בקבוצת הכריתה הלפרוסקופית (91.6 מ”ל לעומת 147.9 מ”ל, P=0.002 ).

* שיעור התחלואה והתמותה בקבוצת הכריתה באמצעות רובוט (11.0% תחלואה, 0.4% תמותה) היה דומה לזה בקבוצת הכריתה הלפרוסקופית (P>0.05 ).

* מספר קשריות הלימפה אשר נאספו היה דומה בשתי הקבוצות ותואם לדרישות.

* מלבד 3 מקרים בקבוצת הכריתה הלפרוסקופית, כל הדגימות היו עם שוליים שליליים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מחקר השוואתי זה הדגים כי כריתת קיבה באמצעות רובוט במטופלים עם סרטן קיבה בשלב מוקדם משתווה לכריתה לפרוסקופית מבחינת תוצאות אונקולוגיות, ואף מדגימה תוצאות עדיפות בטווח הקצר.

Arch Surg, May 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה