טכנולוגיות רפואיות

אימון לחיים בריאים עם מחלת הקוליטיס והקרוהן

שירות חדש במרכז הרפואי מאיר- סדנת אימון מיוחדת לחולי קוליטיס וקרוהן

נועה אובחנה כחולה במחלת קרוהן בגיל 14. אף אחד במשפחתה לא חולה במחלת קרוהן, והיא הרגישה “הכבשה השחורה”. השמים נפלו עליה. השאלה שניקרה במוחה הייתה “למה זה קרה לי? למה דווקא לי?” עד גיל 18 סבלה סבל רב, עד שלבסוף היא החליטה לעבור ניתוח שהקל על סבלה. את נועה הכרנו באחד ממפגשי ההיכרות עם קבוצות אימון בריאות שיזמה העמותה לחולי קרוהן וקוליטיס. עוד בשיחת טלפון מקדימה נשמע ממנה קול מלא אנרגיה חיובית וצחוק שהתפרץ בכל הזדמנות.

מחלות מעי דלקתיות, בלעז: Inflammatory bowel diseases או בקיצור IBD,

הן מחלות כרוניות של מערכת העיכול אשר גורמות לחלק לא קטן של החולים לסבל רב ואי נוחות. קיימות 2 מחלות עיקריות: מחלת קרוהן והשנייה קוליטיס כיבית, עם מאפיינים מעט שונים ביניהן. קוליטיס כיבית פוגעת רק במעי הגס, בו בזמן שמחלת קרוהן פוגעת בעיקר במעי הדק המתחבר למעי הגס, אך יכולה לערב למעשה כל אזור במערכת העיכול.

הגורם לשתי המחלות אינו ידוע, אך קיים בהן מרכיב תורשתי ומאפיינים של מחלה אימונית. שיבוש במערכת האימונית גורם לדלקת כרונית באזורים השונים של מערכת העיכול המתבטאת בכאבי בטן, שלשולים, דימומים ולפעמים גם חום. ישנם מקרים שבהם המחלה פוגעת באברים מחוץ למעי, לדוגמא: בפרקים, עיניים, עור וכבד.

הניתוח של נועה עבר בהצלחה, והיא התנדבה לשרת בצה”ל, אך לצערה, השירות לא הביא לה את התחושה המיוחלת של סיפוק מ”תרומה למדינה”. המפקדים ידעו על מחלתה, אך לא ידעו מה זה אומר. ממקום של פחד, הגבילו אותה בכל יוזמה שלה. נועה מתארת את התקופה הזו כ”כלא”. לאחר שירותה הצבאי, החליטה נועה כי היא רוצה לעבוד בעבודה מלאת שמחת חיים, ולכן בחרה להיות גננת, ומארגנת אירועים לילדים, היא מגיעה למסיבות לבושה כליצנית, צוחקת ומפעילה את הילדים, זוכה לחום ואהבה שרק הילדים יודעים לתת. היא נותנת ומקבלת.

המרכז הרפואי מאיר גאה להציג פרויקט ייחודי של אימון בריאות לחולי קרוהן וקוליטיס, ומזמין אותך להצטרף אלינו לתהליך מרתק ומעצים בקבוצה קטנה של כ-10 משתתפים. במשך 10 מפגשים שבועיים בני שעתיים נעזור לך לבנות את דרכך להחזיר את השליטה על הבריאות לחייך. ללא צורך בכוח הרצון, אלא באמצעות תהליך מונחה של שינוי, תלמד לזהות הרגלים שברצונך לשנות ולבנות הרגלים חדשים שברצונך לאמץ. תקבל כלים שילוו אותך למקום חדש, בריא יותר.

אם גם אתם סובלים ממחלות כרוניות של המעי הגס ורוצים להיות כמו נועה – להחזיר לכם את השליטה על הבריאות לחייכם – אתם מוזמנים להצטרף לסדנא אימון לאורח חיים בריא לחולי קרון ולקוליטיס שנפתחת במרכז רפואי מאיר בתאריך 26.5.11. את הסדנא מעבירים מאמני בריאות מוסמכים.

לפרטים ולהרשמה ניתן לצור קשר עם כריסטינה: Christina.abraham@clalit.org.il                     

ערב מיוחד שכולו מיועד לחוליIBD                         

בנוסף לסדנא, יתקיים בתאריך 16.6.2011 במרכז רפואי מאיר, ערב מיוחד לחוליIBD   עם הרצאות בנושאים הקשורים לרפואה משלימה: אימון כושר גופני מכוון, תזונה ומיניות.

הקהל מוזמן, הכניסה חופשית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה