טכנולוגיות רפואיות

חדש ברשת החברתית-בריאותית ”כמוני” – קהילת אונקולוגיה (סרטן)

מטרתה הקהילה:  לתת מענה ותמיכה חברתית ולסייע בהתמודדות היום-יומית עם המחלה

בימים אלה עולה לאוויר קהילת האונקולוגיה ברשת החברתית-בריאותית “כמוני”. הקהילה תאפשר לחולים במחלת הסרטן ולבני משפחתם להתייעץ עם מומחים, לדבר זה עם זה, ללמוד מניסיונם של אחרים ולפגוש אנשים כמותם, כל זאת כדי לקבל ולתת תמיכה מקצועית ורגשית שמסייעת בהתמודדות היומיומית עם המחלה. הקהילה תנוהל על ידי חיה הרשקו, אחות אונקולוגית בכירה במכבי שירותי בריאות, כאשר לצידה יתנו מענה גם אנשי מקצוע רבים: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, אונקולוגים, תזונאיות ועוד.

לדברי חיה הרשקו, מנהלת קהילת אונקולוגיה ב”כמוני” ואחות אונקולוגית מחוזית מומחית קלינית בטיפול תומך במכבי שירותי בריאות, “חולים אונקולוגים המקבלים את הבשורה על המחלה הקשה לרוב חווים הלם ראשוני מקבלת המידע. החולים ומשפחותיהם זקוקים להכוונה, להדרכה לסיוע בהתארגנות ראשונית, ולמענה לשאלות רבות. בקהילה האונקולוגית ננסה לתת מענה ותמיכה לחולים ולבני משפחתם משלב האבחנה ולאורך רצף המחלה”.

דפנה גרוסברג, מנהלת פרויקט “כמוני”, מסבירה כי על פי נתוני דו”ח משרד הבריאות, שנערך לרגל יום הסרטן הבינלאומי, נמצא כי הסיכון לחלות בסרטן בישראל עלה בעשור האחרון באופן משמעותי; 40% מהגברים היהודים ו- 35% מהנשים היהודיות יחלו בסרטן במהלך חייהם. אנו בטוחים כי הקהילה החדשה תסייע למתמודדים עם מחלת הסרטן ולבני משפחתם בהתמודדות היומיומית עם המחלה. הסיוע ייעשה באמצעות הכלים הרבים העומדים לרשותנו ב”כמוני” לצד תמיכה מקצועית ותמיכת אנשים המתמודדים עם מצב חיים דומה.

עוד לפי נתוני דו”ח משרד הבריאות, הסרטן השכיח ביותר בישראל הוא סרטן השד, ממנו יסבלו אחת משמונה נשים יהודיות ואחת משלוש עשרה נשים ערביות. בסרטן הערמונית יחלו 11.6% מהגברים היהודים ו- 6.6% מהגברים הערבים. בסרטן הריאה יחלו אחד מ- 21 גברים יהודים ואחת מתוך 45 נשים יהודיות. בישראל מאובחנים מדי שנה כ-28,000 חולי סרטן חדשים וכ-11,000 אנשים נפטרים כתוצאה מהמחלה.

הקהילה החדשה תאגד בתוכה מגוון תכנים; מאמרים וחדשות שוטפות, תכני גולשים (בדומה לבלוגים ופורומים), בלוגים ופורומים של מומחים, קבוצות דיון ותמיכה, מפגשים ומודעות. כמו כן הקהילה תאפשר תקשורת פרטית באמצעות דואר אלקטרוני פנימי בין חברי הקהילה

כמוני www.camoni.co.il היא רשת חברתית-בריאותית ראשונה מסוגה בישראל המתמקדת במטופל ובסובבים אותו. כמוני הוקמה כחברה למען הציבור והיא יוזמה של פרופ’ מרדכי שני, מייסד מכון גרטנר וחתן פרס ישראל. קהילת האונקולוגיה תתווסף לקהילות רבות באתר ביניהן קהילת קרוהן וקוליטיס, אוסטיאופורוזיס, לב, סוכרת, טרשת נפוצה, כאב כרוני, שבץ מוחי, קהילת הפרעות אכילה וקהילות נוספות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה