טכנולוגיות רפואיות

טיפול קרינתי כטיפול הצלה מפחית תמותה בחולים עם סרטן ערמונית ועליה איטית ברמות PSA (מתוך Cancer)

טיפול קרינתי כטיפול הצלה מפחית את שיעורי התמותה כאשר רמות PSA (Prostate Specific Antigen) מוגברות לאחר כריתת ערמונית, גם אם מדובר בעליה איטית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Cancer.

בגברים בהם חלה עליה ברמות PSA לאחר ניתוח, טיפול קרינתי למיטת הניתוח מלווה בהפחתת שיעורי התמותה בכמחצית, ללא קשר למהירות עליית רמות PSA.

לדברי החוקרים, יש עדויות לפיהן טיפול הצלה קרינתי הינו יעיל בנוכחות עליה מהירה ברמות PSA לאחר ניתוח, אך לא היה ברור אם הדבר נכון גם כאשר זמן ההכפלה עומד על שישה חודשים, או יותר.

במטרה לבחון את הנושא, החוקרים סקרו את הנתונים אודות 519 גברים עם כשל PSA לאחר כריתה רדיקאלית של הערמונית. בסך הכול, ב-158 זמן ההכפלה של רמות PSA עמד על פחות משישה חודשים. ביתר 361 החולים זמן ההכפלה עמד על שישה חודשים ומעלה. חציון זמן ההכפלה בקבוצה כולה עמד על 10.2 חודשים.

במהלך מעקב ממוצע של 11.3 שנים לאחר כשלון PSA, תועדו 195 מקרי תמותה.

גברים עם זמן הכפלה ממושך יותר קיבלו טיפול הצלה לעיתים פחות תכופות, בהשוואה לאלו עם זמן הכפלה של פחות משישה חודשים (57% לעומת 73%). עם זאת, הטיפול לווה בירידה משמעותית בתמותה מכל-סיבה בגברים עם זמן הכפלה ממושך יותר וכן באלו עם זמן הכפלה קצר יותר.

Cancer 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה