טכנולוגיות רפואיות

שיטה חדשה למיפוי לייזר במהלך ניתוח לפרוסקופי לתיקון בקע וונטרלי (מתוך כנס SAGES)

מאת ד”ר אולה קראסיק

בכנס המדעי השנתי של איגוד הכירורגים האנדוסקופיים והגסטרו (Society of American Gastrointestinal and Endoscopic Surgeons SAGES ) הציגו כירורגים מניו יורק שיטה חדשה המשתמשת במפת לייזר תוך בטנית על מנת לכוון מנתחים בהנחת רשת ובתפירת פסציה במהלך תיקון בקע וונטרלי בשיטה לפרוסקופית (laparoscopic ventral herniorrhaphy LVH ).

בקע וונטרלי מהווה כ-10% מכל הבקעים. שיעור החזרה של בקעים אלה גבוה 12% תוך 5 שנים, 23% תוך 13 שנים בין אם טופלו בגישה לפרוסקופית או פתוחה. ההצלחה של LVH תלויה בהנחה מדוייקת של הרשת ומיקום נכון של התפרים. באופן רוטיני, מתבססים המנתחים על הערכות ויזואליות, ועל כן ניתן אולי להסביר את השיעור הגבוה של חזרות לאחר LVH .

בשיטה החדשה משתמשים המנתחים בקרן לייזר חיצונית ומראה קמורה פנימית על קצה של קנולה. המראה משקפת מפה דו-מימדית על פני החלק הפנימי של בטן המנותח. המנתחים רואים מפת לייזר זו דרך הלפרוסקופ, ולפיה ממקמים באופן מדוייק את הרשת ואת התפרים. המנתחים מקווים כי שיטה זו תעלה את הדיוק של LVH וכך תקטין את שיעור החזרות.

השיטה נבדקה עד כה באופן מוצלח במודלים ובכלבים. מומחה מהתחום ציין כי השיטה אינה מוכנה עדיין לשימוש רוטיני. ישנן כמה נקודות הדורשות פיתוח נוסף. אמנם, כאשר נקודות אלה ייפתרו, תהווה השיטה כלי משמעותי ושימושי, במיוחד למנתחים צעירים.

Society of American Gastrointestinal and Endoscopic Surgeons (SAGES) 2011 Annual Scientific Session

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה