טכנולוגיות רפואיות

טיפול כירורגי לתיקון עין עצלה מביא לשיפור התנהגות ואיכות חיים (מתוך הכנס השנתי ה-37 של AAPOS)

ממחקר חדש שהוצג בכנס השנתי ה-37 של AAPOS (American Society of Pediatric Ophthalmology and Strabismus) בילדים עם הפרעות התפתחות ועין עצלה בדרגה חמורה (Amblyopia) חל שיפור אובייקטיבי בהתנהגות ובהתפתחות לאחר ניתוח PRK (Photorefractive Keratectomy).

החוקרים מסבירים כי מרבית הילדים עם הפרעות אלו מרכיבים עדשות לתיקון. עם זאת, ישנה תת-קבוצה של חולים שאינה משתמשת בעדשות אלו, דוגמת ילדים שנולדו פגים, ילדים אוטיסטים וילדים עם שיתוק מוחין, הפרעות גנטיות ומומים של אזור הפנים והגולגולת. כמו כן, לעיתים קרובות הילדים סובלים מאי-נוחות עם משקפיים.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את התוצאות באופן אובייקטיבי וכללו במחקר 14 ילדים, בגילאי 4-11 שנים, עם Ametropia ו-Amblyopia. הילדים סבלו מהפרעות נוירו-התפתחות שונות, דוגמת אוטיזם, תסמונת דאון, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות בדרגה חמורה ושיתוק מוחין. כל הילדים סירבו להרכיב משקפיים ולא יכלו להרכיב עדשות לתיקון.

התוצא העיקרי היה השינוי ב-DQ (Developmental Quotient), מדד להערכת התפתחות בילדים.

מדד DQ הממוצע עמד לפני הניתוח על 23.8 נקודות ולאחר הניתוח עמד על 31.7 (p=0.04). מבחינת סוציאליזציה, מדדי DQ לפני ואחרי הניתוח עמדו על 24 ו-28.2, בהתאמה (p=0.04) והערכים אודות יכולות ההתמודדות לפני ואחרי הניתוח עמדו על 20.3 ו-28.1, בהתאמה (p=0.02). המדדים ביתר התחומים נותרו ללא שינוי, כלומר, לא חלה ההחמרה הצפויה במדדי DQ עם הזמן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהממצאים עולה כי ניתוח PRK עשוי לשפר את הראייה והטעות הרפרקטיבית בילדים עם הפרעות נוירו-התנהגותיות ועין עצלה בדרגה חמורה, וישנו שיפור נלווה בהתפתחות כישורי תקשורת וסוציאלזציה.

מתוך הכנס השנתי ה-37 של AAPOS

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה