טכנולוגיות רפואיות

שילוב של טיפול באמצעות רובוט במהלך שיקום לאחר ארוע מוחי (מתוך כנס ISC 2011)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר יפני חדש אשר הוצג בכנס הבינלאומי לשבץ מוחי של 2011 עולה כי שילוב של טיפול שיקומי מקובל עם טיפול באמצעות רובוט עשוי לשפר תפקוד של כתף וזרוע במטופלים לאחר ארוע מוחי.

במחקר השתתפו 60 מטופלים לאחר ארוע מוחי, אשר התייצג בשיתוק חצי גוף. כל המטופלים טופלו בטיפול שיקומי מקובל. מחציתם טופלו בנוסף טיפול יומיומי (פגישות של 40 דקות) באמצעות רובוט במשך 6 שבועות. טיפול זה כלל הנחת היד על זרוע רובוטית, אשר נעה בכיוונים שונים על סמך תוכנית הטיפול. המחצית השניה השקיעה את אותו זמן לבצוע תרגילים באופן עצמאי.

* המטופלים אשר טופלו באמצעות רובוט הדגימו שיפור משמעותי בציון Fugl-Meyer flexor synergy (שינוי של 2.1±2.7 לעומת -0.1±2.4 בקבוצת הביקורת, P<0.01 ), כמו גם בציוני הכתף, המרפק, והזרוע (שינוי של 4.8±5.0 לעומת 1.9±5.5 בקבוצת הביקורת, P<0.05 ).

* בחתך לפי תפקוד במטופלים עם תפקוד גבוה יותר לא נמצא הבדל משמעותי בין שתי הקבוצות, בעוד שבמטופלים עם תפקוד נמוך יותר נמצא שיפור משמעותי במטופלים שטופלו באמצעות רובוט (שינוי של 6.6±5.1 בציוני כתף, מרפק וזרוע) לעומת קבוצת הביקורת (שינוי של 2.2±6.2 ) עם P<0.05 ).

החוקרים משערים כי הסיבה לשיפור היא התנועה החזרתית על ידי הרובוט, אשר עוזרת ללמד את המח מחדש. מומחה מהתחום ציין כי אמנם טיפול באמצעות רובוט מצריך השקעה כלכלית משמעותית, יש לזכור כי טיפול מקובל צורך שעות רבות של עבודה של מומחים מתחום הפיזיותרפיה והשיקום.

International Stroke Conference 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה