טכנולוגיות רפואיות

התוצאות ארוכות הטווח של ניתוחי TKA (מתוך Chirurg)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי TKA (Total Knee Arthroplasty) הינו טיפול מוצלח באוסטיאוארתריטיס של הברך עם שיעורי רביזיה צפויים של פחות מ-5% בתוך עשר שנים ושיפור תפקודי ארוך-טווח של למעלה מ-30% בכל מדדי ההערכה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי TKA הינה אחת הפרוצדורות הנפוצות ביותר בכירורגיה אורתופדית וההצלחה הקלינית נקבעת לפי שיעורי הרביזיה והשיפור התפקודי. הם ערכו מטה-אנליזה במטרה להעריך את שני המדדים הללו.

החוקרים ערכו חיפוש ב-Medline וזיהו 96 מחקרים שבחנו את שיעורי הרביזיה ו-63 מחקרים עם תוצאות תפקודיות, עם מעקב מינימאלי של 5 שנים.

מהסקירה עולה כי מבין 20,873 ניתוחי TKA בוצעו 911 רביזיות, עם שיעור ממוצע של 4.4% לאחר מעקב ממוצע בן 10.7 שנים. הסיבות הנפוצות ביותר לרביזיה היו הינתקות אספטית (31%), זיהום (23%), שחיקה של פוליאתילן (16%) ובעיות בפטלה (14%). שיעורי הרביזיה היו גבוהים יותר בצעירים (7.0% מתחת לגיל 60 בעת הניתוח, 5.0% בגילאי 60-70 שנים ו-2.2% בחולים מעל גיל 70), לאחר TKA ללא-צמנט (8.3% לעומת 3.6% עם צמנט) ובמחקרים עם שיעור גבוה יותר של חולי RA (Rheumatoid Arthritis). מטה-אנליזה שניה הדגימה שיפור במדד Knee Society Knee Score של 51.3%, שיפור של 30.6% במדד Knee Society Function Score, שיפור של 36.1% במדד Hospital for Special Surgery Score ושיפור של 33.6% במדד New Jersey Orthopedic Hospital Knee Evaluation System.

החוקרים מסכמים וכותבים כי TKA הינו טיפול מוצלח באוסטיאוארתריטיס של הברך עם שיעורי רביזיה צפויים של פחות מ-5% בתוך עשר שנים ושיפור תפקודי ארוך-טווח של למעלה מ-30% בכל מדדי ההערכה.

Chirurg. 2011 Jan 23

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה