טכנולוגיות רפואיות

תוצאות מבטיחות לתכשיר ניסיוני לטיפול במלנומה

התכשיר הניסיוני RG7204 (המוכר גם כ-PLX4032) הביא להארכת שיעורי ההישרדות של חולים עם מלנומה גרורתית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש בשלב III.

מתוצאות ביניים של מחקר BRIM3 עולה כי בחולים שטופלו ב-RG7204 משך ההישרדות הכוללת וההישרדות ללא-התקדמות היו ארוכים יותר משמעותית, בהשוואה לחולים שטופלו ב-Carbazine.

על-בסיס ממצאים אלו, לחולים בקבוצת הביקורת ניתנה האפשרות לעבור לקבוצת ההתערבות.

RG7204 הינה תרופה המעכבת באופן סלקטיבי את הצורה המוטנטית של חלבון BRAF. שכיחות מוטאציות בעמדה 600 של חלבון BRAF עומדת על 50% מהחולים עם מלנומה. לפי ההערכה, 8% מכלל הגידולים הסולידים כוללים מוטאציות בעמדה 600 בחלבון BRAF.

לראשונה, תרופה מותאמת אישית, RG7204, הוכחה כטיפול המביא לתועלת הישרדותית משמעותית בחולים עם מלנומה גרורתית. מדובר בהתקדמות חשובה בחולים עם מוטאציות בחלבון BRAF, בהם אפשרויות הטיפול הקודמות היו מוגבלות ביותר.

מחקר BRIM3 הינו מחקר אקראי, בתווית-פתוחה, שנערך בלמעלה מ-100 אתרים ברחבי העולם, והחל בדצמבר 2009. המחקר כלל 675 חולים לאחר בדיקת מוטאציות.  החולים חולקו באקראי לטיפול ב-RG7204 במינון 960 מ”ג, פעמיים ביום, או טיפול תוך-ורידי ב-Dacarbazine במינון 1000 מ”ג למ”ר, אחת לשלוש שבועות. הפרוטוקול המשיך עד להתקדמות המחלה או עד רעילות בלתי-מתקבלת.

פרופיל הבטיחות עלה בקנה אחד עם הממצאים ממחקרים קודמים. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר בדרגה 3 היו תופעות עוריות וכללו SCC (Squamous Cell Carcinoma) של העור. תופעות לוואי נפוצות אחרות כללו פריחה, רגישות לשמש, כאבי מפרקים, נשירת שיער וחולשה.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה