טכנולוגיות רפואיות

תוצאות ארוכות טווח של התערבות אנדווסקולארית עם PAOR (מתוך J Vasc Surg)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי רה-וסקולריזציה אנדווסקולארית אינפרה-אינגווינאלית עשויה לשמש כטיפול קו-ראשון בחולים עם PAOR (Peroneal Artery-Only Runoff ) ואיסכמיה קריטית של הגפה.

מחקרים שפורסמו לאחרונה דיווחו על תוצאות מבטיחות לאחר רה-וסקולריזציה אנדווסקולארית של חולים עם PAOR (Peroneal Artery-Only Runoff), למרות שהתוצאות ארוכות הטווח אינן ידועות. במחקר הנוכחי העריכו החוקרים את הפטנטיות בטווח הארוך והצלת הגפה בעקבות רה-וסקולריזציה אנדווסקולארית בחולים עם איסכמיה קריטית של הגפה, במטרה לקבוע אם לעורק הפרונאלי תוצאות פחות טובות.

בין השנים 2002 עד 2007 נערכו 1075 פרוצדורות ב-920 חולים. מדגם המחקר כלל 201 גפיים ב-187 חולים עם איסכמיה קריטית של הגפה. יעדי הסיום כללו פטנטיות, הצלת גפה והישרדות.

במחקר נכללו 104 גפיים בקבוצת PAOR ו-97 גפיים בקבוצת Non-PAOR (posterior or anterior tibial artery runoff). חציון המעקב היה 25 חודשים. חולים בקבוצת PAOR היו מבוגרים יותר, וחלק גדול יותר נטלו Clopidogrel בתחילת המחקר. לא תועד הבדל מובהק סטטיסטית בפטנטיות לאחר חמש שנים, בשיעורי הצלת הגפיים או בשיעורי ההישרדות.

מניתוח סטטיסטי עולה כי חסימה מלאה ניבאה ירידה בשיעורי הפטנטיות, בעוד שגיל צעיר ניבא סיכוי נמוך יותר להצלת הגפה. PAOR אינו גורם מנבא בלתי-תלוי לאף אחד מהמדדים שנבחנו במחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בחולים בקבוצת PAOR התוצאות ארוכות הטווח דומות לאלו של חולים בקבוצה המקבילה. לפיכך, רה-וסקולריזציה אנדווסקולארית אינפרה-אינגווינאלית עשויה לשמש כטיפול קו-ראשון בחולים עם PAOR ואיסכמיה קריטית של הגפה.

J Vasc Surg

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה