טכנולוגיות רפואיות

בשורה לחולי ) COPDחסמת הריאה): התרופה אונברז בריזהלר אושרה לשימוש בארץ וכעת יכולים החולים ליהנות מיתרונותיה

התרופה אונברז אושרה בישראל כטיפול למחלתCOPD  שהינה מחלת ראות קטלנית המהווה את גורם התמותה הרביעי בעולם. בשבוע שעבר האונברז נכנסה לסל התרופות ובקרוב תהיה זמינה בקופות החולים

בישראל ישנם כ- 300,000 אנשים החולים במחלת חסמת הריאה, מחלה כרונית הפוגעת קשות באיכות החיים ובתוחלת החיים של החולים. בכל שנה מתים ממחלה זו כ- 3000 איש בישראל.

אונברז הינה מרחיב סמפונות אשר ניתנת בשאיפה פעם ביום. אונברז  רשומה ומשווקת באירופה ובימים אלו אושרה גם ע”י משרד הבריאות הישראלי. התרופה הוכחה כמטפלת ביעילות בסימפטומים, וכן כמביאה לשיפור משמעותי במדדים של קוצר נשימה ואיכות חיים בהשוואה למרחיבי סמפונות אחרים.

אונברז ניתנת בשאיפה פעם ביום ומבטיחה כיסוי תרופתי למשך 24 שעות.

חולים שהשתתפו במחקר והתנסו באונברז העידו כי התרופה שיפרה את חייהם באופן משמעותי ובזכות הטיפול הם הצליחו לחזור לעבודה ולתפקוד יומיומי.

רקע על המחלה:

מחלת ה-COPD הינה מחלת ריאות חסימתית כרונית הנגרמת בעיקר עקב עישון וכן מחשיפה מוגברת לעשן וזיהום אוויר. המחלה גורמת להרס ברקמת הריאה, לדלקות בדרכי הנשימה, לשיעול כבד וליחה. המחלה הינה מחלה מתקדמת: בשלבים הראשונים ישנו קושי  בביצוע פעולות יום יומיות פשוטות, ובשלבים המתקדמים של המחלה ישנה הרגשה של חוסר אוויר גם במצב של מנוחה. בישראל, ישנם כ- 300,000 חולים ב-COPD ורבים מהם נמצאים בשלב מתקדם של המחלה. אבחון המחלה נעשה על ידי בדיקת תפקודי ראות אצל רופא הריאות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה