טכנולוגיות רפואיות

הרשת הופכת יותר ויותר למוקד מידע עבור אנשים בחיפוש אחר נושאי בריאות

מחקר מראה כי 81% משתמשים ברשת כדי לחפש עצות בנושאי בריאות

מחצית מהאוכלוסייה בארץ משתמשת באינטרנט, ושליש מהאוכלוסייה משתמשת באינטרנט לצרכי בריאות. הרשת הופכת יותר ויותר למוקד מידע עבור אנשים בחיפוש אחר נושאי בריאות. מרבית הגולשים באתרים העוסקים בתחומי הרפואה עושים זאת כדי לחפש מידע רפואי עבור בן משפחה ומידע רפואי עבור עצמם. ההשפעה של מידע זה מעידה על היווצרות הולכת וגוברת של צרכן בריאות הנוטל אחראיות רבה יותר על ניהול מצב בריאותו.

אסף תדהר, מנכ”ל אתר הבריאות המוביל בישראל doctors.co.ilהתייחס למגמה זו ואומר “כיום קיים יותר מידע רפואי נגיש ברשת, ובעזרת הטלפונים החכמים והמחשבים הניידים בשוק, ישנן דרכים רבות יותר להגיע אליו לעומת העבר. כמו כן, מספר האנשים שמחפשים אחר מידע רפואי באינטרנט הולך ועולה, למשל באתר doctors– יש מידיי שנה עלייה משמעותית בכמות הכניסות של אנשים בודדים המחפשים מידע בנושא בריאות. בשנת 2010 לעומת שנת 2009 היה גידול של כ- 24% בכמות הגולשים מישראל וגידול של כ-25% בכמות הגולשים מחו”ל מ-204 מדינות”.

סקר בינלאומי שנערך לאחרונה בארה”ב, אירופה, אוסטרליה, סין ומדינות נוספות מצא כי 81% מבעלי הגישה לאינטרנט משתמשים ברשת כדי לחפש עצות בנושאי בריאות, במקביל למידע על תרופות ומצבים בריאותיים. עוד עלה מהממצאים, כי 68% מבעלי הגישה לאינטרנט השתמשו ברשת כדי לחפש אחר מידע על תרופות ספציפיות, וכמעט 40% נעזרו בה כדי לברר על ההתנסות והחוויות של מטופלים אחרים הסובלים מאותו מצב.

תדהר מוסיף ואומר כי הפורומים הפופולאריים ביותר באתר doctors הם: סקס ומיניות, הריון ולידה, פסיכולוגיה קלינית ופורום רפואת משפחה. “יש כיום פורומים לכל נושא שניתן להעלות על הדעת בתחום הבריאות שבהם ניתן לשאול מומחים ולקבל תשובות. הפורומים בנושאי בריאות ברשת האינטרנט מאפשרים להתוודע אל אנשים החולקים אותה בעיה ועשויים להעשיר במידע אודותיה. השימוש ברשת האינטרנט לא רק כמקור מידע אלא כספקית שירותים און-ליין, מאפשרת לציבור לצרוך מידע רב ומגוון באמצעות גלישה ולהבין טוב יותר את מהות מחלתם ולהיחשף למגוון הולך ורב של רופאים העוסקים בתחום ושיטות שונות לטיפול בהן. הרופא המטפל שוב אינו מהווה את מקור הסמכות היחיד” אומר תדהר.

החשיפה לתחום הבריאות ברשת האינטרנט מאפשרת לגולשים לקרוא מחקרים רפואיים עדכניים ולהעשיר את הידע שלהם בכל נושא רפואי. זמינותם של אנשי מקצוע בכל אחד מענפי הרפואה, בעיקר בפורומים הייחודיים, יוצרת מצב, שבו המידע החשוב שוב אינו נחלתם של יודעי ח”ן בלבד, אלא של כל מי שמגלה עניין ומוכן להשקיע זמן באיתורו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה