טכנולוגיות רפואיות

חדש מפייזר: סיאנה (Sayana) – זריקה חדשה למניעת הריון הניתנת רק 4 פעמים בשנה ומכילה מינון נמוך של פרוגסטרון

פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם, משיקה בארץ את סיאנה (Sayana), זריקה תת-עורית חדשה למניעת הריון המכילה פרוגסטרון בלבד במינון נמוך וניתנת רק 4 פעמים בשנה.

סיאנה פועלת ב-3 מנגנונים על מנת למנוע הריון: דיכוי ביוץ, עיבוי רירית צוואר הרחם ובכך מונעת מעבר תאי זרע, והפיכת רירית הרחם לדקה ובכך מונעת השתרשות בייצית מופרית ברחם.

סיאנה אושרה על ידי ה- FDA בדצמבר 2004 ונרשמה בישראל באוגוסט 2010. היא ניתנת על ידי רופא גניקולוג רק ארבע פעמים בשנה (כל 3 חודשים) ומאפשרת את החופש מעיסוק במניעת היריון לא רצוי.

לדברי פרופ’ דניאל זיידמן יו”ר החברה הישראלית לאמצעי מניעה “”הסיאנה מציעה אפשרות חדשה לנשים שמעוניינות באמצעי מניעה הפיך, בעל יעילות ובטיחות גבוהים ביותר, עם הנוחות של זריקה תת-עורית רק פעם בשלושה חודשים; זהו אמצעי מניעה, שבארה”ב, שני בשימוש רק לגלולות, ומציע לנשים שאסור להן ליטול גלולות, למשל נשים מעשנות מעל גיל 35, נשים עם מיגרנות תכופות או עודף משקל משמעותי, פתרון יעיל ובטוח מאד “.

למי מתאים השימוש בסיאנה?

לנשים שמעוניינות באמצעי מניעה ארוך טווח., יעיל ובטוח.

לנשים שאינן רוצות לקחת גלולה מדי יום.

לנשים שאינן מעוניינות בהחדרת התקנים זרים לגוף כדוגמת דיאפרגמה או התקן תוך רחמי.

לנשים מעשנות בנות 35 שנה ומעלה

לנשים עם גורמי סיכון להיווצרות קרישים בכלי הדם

לנשים הסובלות ממיגרנות המלוות בסימפטומים נוירולוגים.

לנשים מיניקות מעל 6 שבועות ועד 6 חדשים לאחר לידה

מה היתרונות של סיאנה?

היתרון המרכזי בסיאנה הוא האפשרות לשכוח את העיסוק במניעת היריון – זריקה אחת ארבע פעמים בשנה, כך שאין צורך לקחת גלולה מידיי יום.

יעילות גבוהה ביותר למניעת הריון – בשלושה מחקרים מבוקרים שבדקו את יעילות סיאנה בקרב למעלה מ-2,000 נשים לא ארע אף היריון.

סיאנה מכילה את ההורמון פרוגסטרון בלבד, ואינה מכילה אסטרוגן (הורמון הקיים ברוב הגלולות המשולבות). לכן סיאנה מותרת לשימוש גם בנשים שיש להם התוויות נגד לאסטרוגן.

סקר אותו ערכה פייזר בקרב רופאים גינקולוגיים מצא כי 74% מהרופאים הכירו ביתרונות השימוש בזריקה למניעת הריון. היתרונות אותם ציינו הרופאים כללו נוחות בשימוש – זריקה אחת לשלושה חודשים, בטיחות המוצר, התאמתו לנשים הנוטות לשכחה ועצם היותו מוצר נטול אסטרוגן. עוד עולה מהסקר כי 61% מהרופאים מתכוונים להמליץ בחיוב על סאיינה למטופלות שלהם.

למידע נוסף יש לעיין בעלון לצרכן.

חברת פייזר (Pfizer) שהוקמה בשנת 1849 היא חברת הביו-פארמה הגדולה בעולם. פייזר חוקרת, מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות מרשם, חיסונים ומוצרי תזונה, המיועדים לטיפול ומניעה של מחלות בבני אדם ובעלי חיים. החברה פועלת בשיתוף עם נותני שירותים רפואיים, ממשלות וקהילות בכל העולם על מנת לאפשר נגישות רחבה לתרופותיה ועל מנת להביא לשיפור מערכות הבריאות ולשירותי בריאות איכותיים ומהימנים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. העובדים בפייזר פועלים מדי יום ביותר מ-150 מדינות בכדי לעזור לאנשים לחיות חיים שמחים יותר ובריאים יותר ובכדי להפחית את הנטל הכלכלי של מחלות בעולם כולו.

מידע נוסף על פייזר ניתן לקבל באתר החברה הישראלי והבינלאומי ו/או באמצעות עמוד החדשות של החברה בטוויטר.


נמסר על ידי יח”צ


0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה