טכנולוגיות רפואיות

אפליקציה חדשה לטלפון הנייד מיועדת לסייע במניעת סרטן העור (על פי Reuters Life)

מאת ד”ר בן פודה שקד

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי משתמשי iPhone באוסטרליה יכולים כעת להעזר באפליקציה חדשה המיידעת אותם מתי יש להתכסות ולהימנע מקרני אור אולטרא-סגול העלולים לגרום לסרטן העור. האפליקציה מכונה SunSmart ונוצרה מטעם ה-Cancer Council Australia.

אחראית הפרוייקט ב-Cancer Council מסבירה כי אנשים רבים עושים שימוש בטמפרטורה ובמזג האוויר כמדדים על פיהם מנסים לנבא מתי יש להיעזר בהגנה מפני השמש, אולם למעשה קרני ה-Ultraviolet (UV) הן הבעיה, ולא ניתן הרי להבחין או לחוש בהן.

לפיכך, פותח היישום החדש ללא עלות, במטרה לספק תחזית מזג אוויר יומית הכוללת את רמות ה-UV המקסימליות הצפויות. מטרה נוספת של היישום החדש הינה לפנות לציבור הצעיר אשר פחות נוטה להקפיד על הגנה מפני השמש. האפליקציה כוללת פונקציית אזהרה, ועושה שימוש במערכות Global positioning systems (GPS) על מנת לאתר אוטומטית את מיקום המשתמש ולהראות לפיו את השעות בהן יזדקק להגנה מפני השמש. כמו כן, נכללת אזהרה אוטומטית על רמות קרני ה-UV, עם פירוט לרמת הדקות.

אחראית הפרוייקט מוסיפה כי אחד היתרונות של המערכת הינו כי אין צורך בגישה למחשב או לעיתון- היישום נמצא בכיס המשתמש, דבר שהינו שימושי במיוחד עבור אלו אשר עובדים בחוץ למשך פרקי זמן ארוכים ומצויים לפיכך בסיכון רב יותר.

ניתן להוריד את האפליקציה ללא עלות מאתר ה-iTunes App Store. כמו כן, נציין כי אפליקציה נוספת לאותה המטרה וללא עלות מיוצרת בידי חברת Merck ומכונה MyUVAlert.

לידיעה ברויטרס

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה