טכנולוגיות רפואיות

מחקר מדעי נרחב של מגזין Spine קובע: המערכת הרובוטית SpineAssist של מזור משיגה רמת דיוק של כ-98% בניתוחי עמוד שדרה בפולשנות מזערית

הדבר הוכח במסגרת 840 ניתוחים לאורך 4 שנים ב-14 בתי חולים בעולם

זאת לעומת רמת דיוק של 60%-90% בניתוחים רגילים שבוצעו.

49% מהניתוחים באמצעות המערכת של מזור התבצעו בפולשנות מזערית

זאת בהשוואה לכ-5% בלבד מהניתוחים באירופה כיום שהינם בפולשנות מזערית.

אף ניתוח שבוצע באמצעות המערכת של מזור לא הסתיים בפגיעה נוירולוגית לצמיתות

זאת בהשוואה לפגיעה של עד 5% במנותחים כיום בהתאם לסטטיסטיקה בספרות המקצועית.  

המערכת הרובוטית של חברת מזור רובוטיקה, ה-SpineAssist, הציגה רמת דיוק של כ-98% ב-840 ניתוחי עמוד שדרה שנערכו ב-14 בתי חולים בארה”ב, גרמניה וישראל, על ידי למעלה מ-20 רופאים מנתחים מתחומי התמחות שונים. כך עולה ממחקר מדעי שפורסם במגזין Spine, כתב העת המוביל בעולם בתחומי רפואת עמוד השדרה. המחקר המתפרסם מתבסס על מידע קליני שנאסף לאורך 4 שנים, בין יוני 2005 ליוני 2009, ומגלה שכ-49% מהניתוחים באמצעות מערכת ה-SpineAssist התבצעו בפולשנות מינימאלית, זאת בהשוואה לכ-5% בלבד מהניתוחים באירופה כיום שהינם בפולשנות מזערית. ממצאי המחקר ממחישים את תרומתה הגדולה של המערכת של מזור רובוטיקה לניתוחי עמוד שידרה מורכבים המחייבים מיומנויות גבוהות ביותר.  

המחקר נועד לבחון את מידת הדיוק של המערכת הרובוטית של מזור בהחדרת השתלים לעמוד השדרה בניתוחי גב באמצעות הדמיית CT לאחר הניתוח. התוצאות הושוו לתוצאות ניתוחים בצורה ידנית אשר תועדו בספרות המדעית. התוצאות הראו כי שימוש במערכת הרובוטית מקטין משמעותית את היקף הטעויות במיקום שתלים כמו גם את היקף הפגיעות הנוירוכירורגיות – לעומת ניתוחים רגילים (ידניים).

המחקר, שכלל ניתוחים שבהם נעשה שימוש בכ-3,271 שתלים לקיבוע חוליות שהושתלו ב-635 מנותחים, הוכיח כי 98% מהם נקלטו בגוף בהצלחה. יותר מכך, בבדיקה לאחר הניתוח, שבוצעה באמצעות הדמיית CT ועקבה אחר מיקומם של 646 שתלים שהושתלו ב-139 מנותחים נמצא כי כ-98.3% מהשתלים נותרו בטווח הנחשב לבטוח, זאת לעומת רמת דיוק של 60%-90% המושגת בניתוחים רגילים המתבצעים שלא באמצעות המערכת הרובוטית של מזור.

המחקר העלה עוד כי אף לא אחד מהפציינטים שנותחו באמצעות ה- SpineAssistלא סבל מפגיעות נוירולוגית ארוכת טווח, זאת לעומת שיעור של עד 5% של פציינטים אשר סבלו מנזקים נוירולוגיים קבועים לצמיתות, כפי שמתואר בספרות המקצועית, בעת ביצוע ניתוחים באמצעים רגילים.

העובדה שכ-49% מהניתוחים באמצעות מערכת ה-SpineAssist התבצעו בפולשנות מינימאלית מהווה הישג בעל משמעות קלינית חשובה. המחקר חשף ירידה של יותר מ-70% במניעת אי דיוקים בניתוחי עמוד שדרה בפולשנות מזערית בעת שימוש במערכת ה-SpineAssist בהשוואה לסטטיסטיקה המקובלת בספרות המקצועית בעת ביצוע ניתוחי עמוד שדרה ללא שימוש ברובוט.

SpineAssistהינה המערכת הרובוטית היחידה המספקת כיום הנחייה כירורגית רובוטית בניתוחי עמוד השדרה, ומגדירה מחדש את רמת הטיפול שמנתחים יכולים לספק לפציינטים שלהם”, כך אומר אורי הדומי, מנכ”ל מזור רובוטיקה. “הדיוק המרבי המושג באמצעות שימוש במערכת ה- SpineAssistמפחית את מספר הניתוחים החוזרים ומביא לכך שיותר ויותר אנשים שעברו ניתוחי עמוד שדרה מורכבים חיים היום עם פחות כאב ומגבלות. הדבר הפך למציאות הודות לשילוב בין הטכנולוגיה הייחודית שלנו למיומנויות המשופרות של המנתחים העושים בה שימוש”.

למערכת ה- SpineAssistשל מזור יש אישורי FDA ו-CE והיא נמכרת כיום לבתי חולים בארה”ב ובאירופה, ושימשה עד היום בהצלחה מלאה רופאים מנתחים ביותר מ-1,500 ניתוחים בעמוד השדרה.

המחקר המלא התפרסם ב-15 בנובמבר, 2010 ב-Spine. 

אודות מזור טכנולוגיות ניתוחיות

מזור נוסדה ב-2001 והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מכשירים רפואיים לתמיכה בפרוצדורות כירורגיות בתחום האורטופדיה והנוירוכירורגיה. לחברה, הנסחרת בבורסה בתל אביב, פיתוחים נוספים בתחום ניתוחים מונחי הדמיה, שעיקרם הכוונה וניווט בטוח של כלים כירורגים בדייקנות גבוהה ובפולשנות מזערית אל גוף האדם, תוך שימוש בטכנולוגיות של הדמיה תלת ממדית ורובוטיקה מיניאטורית. לחברה ארבעה מוצרים פרי פיתוחה: מוצר הדגל של החברה הוא ה-SpineAssist המאושר רגולטורית באירופה ובארה”ב; מערכת ההדמיה התלת מימדית בעלת אישורי FDA בארה”ב ו-CE באירופה; מוצר ה-GO-LIF המקבע חוליות בעמוד השדרה תוך שימוש בטכנולוגיית הניווט של החברה ובעל אישור ה-CE האירופי; ושתלי ה-TOPAZ המיועדים להשלים את היצע הפתרונות של מזור לרופאים לשימוש במגוון רחב של מחלות ותסמינים רפואיים של פגועי עמוד שדרה. מספר רב של פרסומים ומצגות אשר הוצגו בכנסים מדעיים מובילים איששו את רמת הדיוק, השימושיות והיתרונות הקליניים של ה- SpineAssist.   

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה