טכנולוגיות רפואיות

קבוצת חוקרים מהדסה הציגה בתחילת השבוע תוצאות מחקר בתרופה חדשה לטפול במחלת הכבד השומני בכנס של החברה האמריקאית לכבד

קבוצת חוקרים מבית החולים האוניברסיטאי הדסה בראשות פרופ’ ירון אילן, מנהל מחלקה פנימית א’,  הציגה בתחילת השבוע בכנס החברה האמריקאית למחלות כבד המתקיים בבוסטון, את תוצאות המחקר בפאזה ראשונה לבדיקת הבטיחות והיעילות של התרופה IMM -124 לטפול במחלת הכבד השומני אשר פותחה בהדסה.

מחלת הכבד השומני הינה מחלת הכבד השכיחה ביותר בעולם המערבי ופוגעת בעד 20% מן האוכלוסיה. בין 1-5% מן האוכלוסיה מפתחים את הצורה הקשה של הפגיעה בכבד, היכולה להביא לשחמת של הכבד ואף לסרטן בכבד. עד היום לא פותחה תרופה אשר הראתה יעילות לטפול במחלה שכיחה זו.

IMM124- הינה תרופה על בסיס טבעי המבוססת על נוגדנים המופקים מקולוסטרום, שהוא החלב הראשון של הפרה אחרי הלידה. מחקרים אשר בוצעו בשנים האחרונות בהדסה הראו כי לנוגדנים המופקים בשיטה זו ישנה השפעה מיטיבה על ידי שינוי של  מערכת החיסון. הדסית, חברת יישום הטכנולוגיות של הדסה מילאה תפקיד חשוב בהעברת זכויות השימוש בתרופה אשר פותחה בהדסה  לחברת אימיורון (Imuron) באוסטרליה אשר מנהלת את המחקרים הקליניים בתרופה זו. פרו’פ אילן הוא המנהל הרפואי של חברת אימיורון.

במסגרת המחקר אשר הציגו רופאי הדסה בבוסטון אתמול, נבדקו עשרה מטופלים עם מחלת הכבד השומני. התרופה נמצאה בטוחה ולא נרשמו תופעות לוואי. אצל רוב הנבדקים נרשמה הטבה במדדים רבים של המחלה. תוצאות המחקר מהוות את הבסיס למחקר רחב היקף במספר מרכזים רפואיים בארצות הברית ובישראל, במסגרתו תיבדק קבוצה גדולה של מטופלים הסובלים מן המחלה. נשיא האיגוד האמריקאי לחקר מחלות הכבד, פרופ’ ארון סניאל, נתן את חסותו למחקר הרב מרכזי אשר יערך בשנה הבאה.

בנוסף שוקדות אימיורון  וקבוצת המחקר בהדסה על פיתוח של סדרה של תרופות נוספות על בסיס זה אשר ישמשו לטפול במחלות דלקתיות נוספות.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה