טכנולוגיות רפואיות

מיקונייל – לק טיפולי חדש לטיפול בפטרת ציפורניים

מומלץ להתחיל בטיפול בחורף להשגת מראה ציפורניים נקי בקיץ

בין 10-25% מהאוכלוסייה סובלים מפטרת ציפורניים, השכיחה בעיקר בציפורני הרגליים וגורמת לעיוות צורת הציפורן ולפגיעה בתפקודה, במידה והפטרת אינה מטופלת. אחת הסיבות המרכזיות להופעת הפטרת, השכיחה יותר בקרב גברים ומבוגרים, הינה נטייה גנטית, שמובילה להישנות הבעיה ומצריכה טיפול מיידי.

כמענה לבעיה, מציעה חברת פריגו את מיקונייל לק טיפולי שקוף לטיפול בפטרת ציפורניים קלה עד בינונית או כשילוב עם תרופות מרשם לטיפול בפטרת ציפורניים, ללא מרשם רופא. מיקונייל מכיל 8% ציקלופירוקס (Ciclopirox), בעל פעילות אנטי פטרייתית רחבת טווח ויכולות חדירה גבוהה לציפורן. מכיוון שהטיפול אורך לפחות שלושה חודשים מומלץ להתחילו בעונת החורף ולסיימו לפני הקיץ והמעבר לנעליים פתוחות.

לטיפול יעיל בפטרת יש להקפיד על שימוש במיקונייל לכל התקופה המומלצת: במהלך החודש הראשון יש למרוח פעמיים ביום ולפחות פעמיים בשבוע במהלך החודש השני. החל מהחודש השלישי יש למרוח פעם בשבוע. הלק מתייבש תוך מספר שניות וניתן לנעול נעליים מיד לאחר המריחה.

במשך כל תקופת הטיפול יש להסיר את שכבות הלק פעם בשבוע עם פד אלכוהול ולשייף את שטח הציפורן בעזרת פצירה חד פעמית. ניתן להמשיך בטיפול למשך שישה חודשים, בהתאם לחומרת הזיהום. המשך טיפול מעבר לשישה חודשים ייקבע על ידי הרופא.

מסקר שבוצע ב2010 בקרב 339 נשאלים, על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה, עולה כי 16% מהנשאלים סבלו בעבר או כיום מפטרת ציפורניים. 92% מהם דיווחו, כי מקום הופעת הפטרת הינו בציפורניי הרגליים, לעמת 8% בלבד הסובלים מפטרת בציפורניי הידיים. 61% דיווחו כי הפטרת מופיעה על חלק מהציפורן.

בסקר נמצא, כי 52% מהסובלים מפטרת ציפורניים רואים בחוסר אסטטיות כתסמין המטריד ביותר, 19% מהם דיווחו שגירוד הינו התסמין המטריד ביותר ולדברי 16% מהם הכאב הנלווה לפטרת הוא המטריד ביותר. עוד עולה מהסקר כי 39% סובלים מפטרת ציפורניים באופן תמידי, וכ-50% סובלים מהתופעה לתקופה של עד שנה.

טיפים למניעת פטרת ציפורניים:

מומלץ שלא לבוא במגע קרוב עם אדם הסובל מפטרת ציפורניים, בשל היותה מדבקת.

יש להימנע מחשיפת ציפורניים לרטיבות או חום ממושך.

כדאי להימנע מנעילת נעליים סגורות למשך זמן רב ללא אוורור.

מומלץ להימנע משימוש במתקני רחצה ציבוריים (בריכות, מקוואות בצבא).

מחיר מומלץ לצרכן: 119.15 (6 מ”ל).

ניתן להשתמש בתכשיר למשך 6 חודשים ממועד פתיחת הבקבוק.

ניתן להשיג ללא מרשם בבתי מרקחת פרטיים וברשתות הפארם ברחבי הארץ.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה